Abrir menú principal
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

República de Costa Rica
Repuvlika de Kosta Rika
ריפובליקה דה קוסטה ריקה
Flag of Costa Rica (state).svg Coat of arms of Costa Rica.svg
Bandyera Eskudo

Situasión de Nikaragua

Kapitala: San José
Mayor sivdad: San José
Linguas ofisialas: Kastilyano
Forma de governo: Repuvlika
Moneda: colón costarricense
Shefe de estado: Carlos Alvarado Quesada.
Shefe de governo: Carlos Alvarado Quesada.
Ekstension: 51 100 km2
Povlasion: 4 872 166
·Densidad: 95.3 ab/km2
PIB: USD 57,06 milyardas
Kodigo ISO: CR / CRI
Prefikso telefonika: +506
Dominasion de internet: .cr


Kosta Rika o la Repuvlika de Kosta Rika es un paiz ke se topa en el sentro dela Amerika Sentrala, komparte la su frontiera kon Nikaragua, Panama, la Mar Karibeana i el Oseano Atlantiko. La su sivdad kapitala es San José, es uno de los paizes kon minor impakto umano i se afama por ser un paiz de grande respeto a la natura, ansina komo el rechazo de kontar kon huersas armadas.

EtimolojiaTrocar

El nombre Kosta Rika es un biervo de orijen kastilyano, ke en djudeoespanyol se diz Beira Rika o Beira Puededora, fue el nombre para yamar al territorio nasionalo, aparesio por primera vez en una sedola ryal datada el 17 de diziembre de 1539[1] i mandada a la Audiensia de Panama en 1543, ande el rey espanyol Karlos V otorga un permiso espesial a Diego Gutiérrez i Toledo para ke realizase la konkista i kolonizasión del territorio kostarikano, ke agora se yamo «Muevo Kartago i Kosta Rika».

IstoriaTrocar

La evidensia más antika de afinkamientos umanos en Kosta Rika se asosia a la yegada de grupos de kasadores-levantadores alrededor de 12.200 anyos, kon el ayazgo en el kantón de Siquirres de 66 finkamientos umanos ande se rekuperaron elementos funerarios, petroglifos, bazamentos de kazas, kalejas, erramientas de piedra, alfarería, serámika, los kualos datan del Paleoindio i ke korresponden a la etnia cabécar, konstituyéndose en el sitio arqueolójiko más antiko de Amerika Sentrala.[2] De 10 000 a 7000 añosXablón:Esda.Xablón:EsdC.

JeografiaTrocar

El territorio kostarikano komparte frontieras kon Nikaragua al nordoeste, kon la Mar Karibe al oeste, kon Oseano Pasifiko al este i Panama al sud. El paiz es apartajado en siete vilayetes administrativos, la kapitala es San José. La nasyon es parte del territorio de la Amerika Sentrala.

La Repuvlika de Kosta Rika se topa en las koordenadas jeografikas del meridiano de Greenwich latitud norte 8º 30' 00 minima, 12º 00' 00 maxima, longitud oeste 82º 15' 00 minima, 86º 16' 00 maxima.[3]

La su jeografía fisika es una grande parte montanyosa. Ay aki, plajes en la beira dela Mar Karibe i planadas de sharas al norte del paiz. Es atravesada en su parte sentrala por la Kordiyera Sentrala. La Izla del Coco en el Oseano Pasifiko, es parte del territorio insular del paiz.

A pesar de ser un paiz chiko, konta kon una grande diversidad biolojika.

KlimaTrocar

El klima es diverso, en alkunos lugares la temperatura es templada, en otros lugares es kaliente, prinsipalmente en areas tropikalas.

Governo i administrasionTrocar

KulturaTrocar

 
Rueda de karreta pintada.

La kultura de Kosta Rika poseye influensias kulturalas indíjenas, evropeas, afrokaribeanas i asiáticas. Kosta Rika es un paiz mestizo,[4] multiétniko i pluricultural.[5] Egzisten en el paiz teknolojias tradisionalas, uzos agríkolas, kulturalas i relijiozas, i kreyensias, ke unen en los kampos djenétiko i kulturalo al nifus de oy endia kon los sus antepasados indíjenas, evropeos i afrikanos.

EsporTrocar

Ver endemasTrocar

Atamientos eksternosTrocar

ReferensiasTrocar