Abrir menú principal
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Grønland
Kalaallit Nunaat

גרינלנד
Groenlandia
Flag of Greenland.svg Coat of arms of Greenland.svg
Bandyera Eskudo


Paiz: Flag of Denmark.svg Danimarka
Entidad: Territorio
Kapitala: Nuuk
Mayor sivdad: Nuuk
Linguas ofisialas: Inglez, Dinamarkez,
Inuktikut, Inuinnaqtun
Forma de governo: Governo del terriorio
Shefe de governo: Kim Kielsen
Ekstension: 2 166 086 km2
Povlasion: 56 295
·Densidad: 0 ab/km2
Djentilisio: Greenlandic, גרינלנדי, גרינלנדית, গ্রিনল্যান্ডীয়, groenlandese, groenlandesi, calalit, gronlandes, groenlandais, groenlandaise, Gronlandano, グリーンランド人, 그린랜드인
Uzo orario: UTC−5
Kodigo ISO:
Hoja web:


Groenlandia es un territorio dependiende de Dinamarka ke se topa en Amerika del Norte, endemas keda al norte del Oseano Atlantiko. Es un grande izla ande no avitan muncha nifus, la mayoria de la povlasion es de etnia Inuik. La su sivdad kapitala es Nuuk (yamada por los dinamarkezos komo Godthåb).

EtimolojiaTrocar

En el anyo 982 el marino i eksplorador vikingo de orijen norvego Erik Thorvaldsson (950-1003), afamado Erik el Kolorado por modre a ke avía sido topado de Islandia por el amortesimiento de varias personas, navegando azia el oeste de Islandia deskubrió una grande izla a la que yamó en idioma danés «Grønland» (en neerlandéz: Groenland, en kastilyano: Groenlandia, i en ingléz Greenland), kuyo sinyifikado en kastilyano es «tierra (o paíz) verde». Si bien el sud de Groenlandia, no cubierto por glaciares, solamente es verde durante el verano, esta denominación pudo haber sido una simple pretensión para atraer kolonos[1][2] pues la izla de la que Erik prozedía, Izlandia —Ísland sinyifika «tierra de hielo»—, kontaba kon más vegetación ke Groenlandia.

JeografiaTrocar

Groenlandia es una grande izla ke no komparte frontiera internasionala, ma ay frontiera marina kon Kanada azia el Nunavut al oeste i al este kon el Oseano Atlantiko Norte azia Islandia; al norte linda kon el Oseano Artiko, al sud kolinda kon el Oseano Atlantiko. El territorio es apartajado en diez belediyes, la kapitala es Nuuk (antigamente Godthåb).

KlimaTrocar

En Groenlandia ay variados kimas, el norte es de klima es yelido kon muncha inyeve; la mayor parte del territorio es glasiar es kima artiko de tundra, al sud es kima atlantiko.

ReferensiasTrocar

  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Groenlandia
  1. «Eirik the Red's Saga». Gutenberg.org. Consultado el 12 de febrero de 2007.
  2. Þorgilsson, Ari (1891). «Íslendingabók». Íslendinga Sögur pág. 10. Reikiavik: Sigurður Kristjánsson. Consultado el 29 de mayo de 2009.

Atamientos eksternosTrocar