Abrir menú principal

Estado de Jalisco
יסטאדו די חליסקו
Estado de Jalisco
Flag of Jalisco.svg Coat of arms of Jalisco.svg
Bandyera Eskudo

Situasión de Jalisco

Paiz: Flag of Mexico.svg Meksiko
Entidad: Estado
Kapitala: Guadalajara
Mayor sivdad: Guadalajara
Linguas ofisialas: Kastilyano, Huichol, Cora i Nahuatl.
Forma de governo: Estado federal i soberano
Shefe de governo: Aristóteles Sandoval
Ekstension: 78 588 km2
·% agua: 2,5%
Povlasion: 7 844 830
·Densidad: Error en la expresión: no se reconoce el carácter de puntuación «,». ab/km2
Djentilisio: Jalisiense
Uzo orario: UTC−6
Kodigo ISO: MX-JAL
Hoja web: http://www.jalisco.gob.mx/


Estado de Jalisco (en lingua kastilyana Estado de Jalisco) es una de las 32 entidades federalas del Meksiko, ofizialmente yamado Estado Livre i Soberano de Jalisco, la su kapitala i la mayor sivdad es Guadalajara. Topa al norte kon los estados de Durango, Zacatecas i Aguascalientes, al sud kon los estados de Colima i Michoacán, aleste kon Nayarit i al oeste kon los estados de San Luis Potosí, Guanajuato i Michoacán.

EtimolojiaTrocar

Xalixco, en lingua orijinaria signifika Lugar en la frente de la arena, el orijen del biervo en lingua nahuatl es xalli (arena), ixtli- (frente) i -co (lugar), deriva de una aglutinasion de tres palavras.

IstoryaTrocar

En la rejion ha avido presensia umana desde kaji aze 15,000 anyos atras, asegún lo datan alkunos guesos umanos komo kraneos y restos de animales, deshkubiertos alrededor de las lagonas de Zacoalco i Chapala, que en denantes estavan juntadas. Se han topado puntas de flecha, raspadores de cuerno de venado, agushas, punzones, silbatos, anzuelos i kolgantes de gueso o kolmiyos, perkutores de gueso de kavayo, azta una vertebra de bayena para akompanyar muzika i kantes, fue topada a la fin del sieklo XIX en Zacoalco de Torres.

 
Gonzalo de Sandoval

En el anyo 618 d. K. se funda el Reyno de Jalixco por los toltekos. El su orijen i desvelopamiento se topa en el orizonte klásiko y en el posklásiko. Por lo que se konose aktualmente, el sinyorío de Jalisco hue uno de los mas emportantes en la rejión, kon relasiones komersialas que se ekstendieron azia los kazales del sentro de Mesoamérika kon los ke realizavan trokos de merkadurias agríkolas, ansí komo de artíkolos nesesarios en la vida dyaria i de ornato.

Tras la konkista de Tenochtitlán por modre de los espanyoles, el resto del territoryo nasionalo i parte de lo ke oy zon los Estados Unidos de Amérika pasaron a formar parte del Imperio Espanyol. Debido a la basha densidad de povlasión, el territoryo de la Mueva Galizia no okasionó problemas para ser konkistado; sin embargo, en Michoacán, los espanyoles tuvieron ke enfrentarse a los indíjenas que ofresieron huerte resistensia al invasor.

JeografiaTrocar

El territorio de Jalisco kolinda al sud kon el estado de Colima, al sudeste kon el estado de Michoacán, al norte topa kon el Durango; al oeste linda kon el Oseano Pasifiko, al noreste kon el estado de Zacatecas y el estado de Aguascalientes i al este kon el estado Guanajuato. El estado es apartajado en sientokinze belediyes, la kapitala es Guadalajara. La entidad es parte dela rejion Oksidentala del paiz.

KlimaTrocar

En el estado de Jalisco es de variados kimas, el noreste es de klima poko seko i es parte del altoplano, ande ay muchiguamiento de kaktos; la mayor parte del sud es de sharas de pinos i altas montanyas.

Governo i administrasionTrocar

Ver endemasTrocar

ReferensiasTrocar

Atamientos eksternosTrocar