Abrir menú principal
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Estado de Campeche
יסטאדו די קאמפיגֿי
Estado de Campeche
Flag of Campeche.svg Coat of arms of Campeche.svg
Bandyera Eskudo

Situasión de Campeche

Paiz: Flag of Mexico.svg Meksiko
Entidad: Estado
Kapitala: San Franzisko de Campeche
Mayor sivdad: San Franzisko de Campeche
Linguas ofisialas: Kastilyano i maya yukateko.
Forma de governo: Estado federal i soberano
Shefe de governo:
Ekstension: 57 507 km2
Povlasion: 899 931
·Densidad: 1.6 ab/km2
Djentilisio:
Uzo orario: UTC−6
Kodigo ISO: MX-CAM
Hoja web: http://www.campeche.gob.mx/


Campeche o el Estado de Campeche, ofizialmente yamado Estado Livre i Soberano de Campeche. Es una de las 32 entidades federalas del Meksiko ke topa al sudeste del paiz, la su kapitala i la sivdad mas grande es San Franzisko de Campeche. Estado aze frontiera kon los estados de Yukatan, Quintana Roo i Tabasco; al sud aze frontiera internasionala kon la repuvlika de Guatemala.

EtimolojiaTrocar

Egzisten diversas teorías sobre del orijen del biervo Campeche Xablón:Etimología.[1]

Otros markan ke Campeche se deriva delas palavras kin Xablón:Etimología ke signifika sol i pech, komo ya se indikó, garrapata. Asegun, alkunos dizen ke a este nombre (kin pech) se le puede agregar el prefijo ah que quiere dezir lugar i en konjunto diría "lugar del sinyor sol garrapata".[1]

IstoriaTrocar

Los afinkamientos más freskos de la raza umana, en el aktual territorio de Campeche, se remontan a fines del Preklasiko medio, azia 550 a. C. Durante esa époka, la rejión de las tierras bashas mayas egzperimentó diversos movimientos migratorios que yevaron de sud a norte a emportantes de djente, akuya para kolonizad regiones azta ese momento vazías. Este movimiento seguramente tuvo por modre un muchiguamiento del nifus que obligó a bushkar muevas tierras. Se ha enkontrado evidensias de eyo en sitios komo Becán, Edzná, Dzibilnocac, El Aguacate i Alimoche.

La istoria de Campeche komienza en la primera mitad del sieklo XVI. Endenante , el territorio ke oy se afama Campeche i, en djeneral, la peninsola de Yukatan, era un territorialo en el ke se desvelopo, provablemente por mas de un milenio, el puevlo i la kultura maya i ke hue yamado por los propios mayas, el Mayab.

JeografiaTrocar

El territorio de Campeche komparte frontiera internasionala kon Guatemala al sud, al norte topa kon el Golfo de Meksiko; al oeste linda kon el estado de Tabasco, al noreste kon el estado de Yukatan i al este kon el estado Quintana Roo. El estado es apartajado en onze belediyes, la kapitala es San Franzisko de Campeche. La entidad es parte de la Peninsola de Yukatan.

KlimaTrocar

En el estado de Campeche ay dos kimas, el noreste es de klima poko seko, ande ay muchiguamiento de kaktos; la mayor parte del territorio estatal es shara tropikal kon luvias en verano.

Governo i administrasionTrocar

Ver endemasTrocar

ReferensiasTrocar

  1. 1,0 1,1 Barrera Vásquez, Alfredo; et ál. (1980), Cordemex, ed., Diccionario Maya - Español - Maya, Mérida, Yucatán, México.
     

Atamientos eksternosTrocar