Vannes

sivdad i ayuntamiento fransesa
     
Vannes
בֿאניס
Bandyera de Vannes בֿאניס Escudo de Vannes בֿאניס
Paiz Fransia
Pozision
• Altura 22 m
Superfisia n/d
Povlasion 51.756 mor.
• Densidad 1669 ab./km²
Jentilisio n/d
Alkalde François Goulard (UMP) 2001-2008
Pajina web http://www.mairie-vannes.fr

Vannes (en breton Gwened) es una sivdad i ayuntamiento fransesa ke se topa enel departamiento de Morbihan i en la rejion de Bretanya. Sus avitantes son yamados en fransez vannetais.

Jeografiya trocar

La sivdad se topa en la beira septentrionala del golfo de Morbihan, enel estuario del rio Marle. Se topa a 15 kilometros del Ozean Atlantiko.

Aktualmente dispoza de estasion de tren i otopistas.

Demografiya trocar

La aglomerasion urbana de Vannes inkluye dos provinsias: Vannes i Saint-Ave, por un total de 24 ayuntamientos. Anke es la sivdad kapitala, Vannes no es la sivdad maz povlada del departamiento de Morbihan: esta es Lorient.

Kuriozita trocar

Enel referendum enriva de la konstitusion Evropea lukro el si kon un 62,73% de los votos.

Istoria trocar

Fondada al final del syeklo I a.c., la sivdad galoromana se emplazaba en la kolina de boismoreau dominiando el rio. kon el nombre de Darioritum, se organizaba en torno a un amplio foro, sentro del poder administrativo i politiko de la tribu de los veneti, una tribu komunmente azosiada kon los galia i derrotados por Julio Zesar enel 56 aC. No es seguro si estos venetos i los pueblos omonimos del norte de Italia son los mizmos, afilu es maz ke probable. El puerto favoresia la aktivitas komersial de la sivdad. Al final del sieklo III d.C. se konstruyo un kastro en la vesina kolina de Mené. Desde el sieklo V Vannes es zede epizkopal. La sivdad se dezvelopo en torno a los dos polos de las kolinas de Mené –ande se edifiko la katedral- i de la kolina de Boismoreau. Este ultimo nukleo se abandonarya en la Alta Edad Media. En los sieklo XII i XIII se produjeron obras de renovasión de la sivdad: se rekonztruyo la katedral, se mejoraron las murayas i se establesio una red viaria sentrada en torno a los edifisios prinsipales. Al final de la Edad Media, Vannes era un de las prisipales sivdades bretonas. Entre 1675 i 1689 el parlamento de Bretanya fue obligado a abandonar su sede avitual en Rennes, pasando a Vannes. Este fakto impulso la edifikasion de muevas konztrusiones, sovretodo enel sur de la sivdad. Tambien se eztablesió una red de diztribusión de agua potable i se konstruyeron paseos arbolados ke embeyesieron la sivdad. El treno yego en 1862.

Akodros trocar