Tuxtla Gutiérrez
Escudo de Tuxtla Gutiérrez
Paiz  Meksiko
• Estado Chiapas
• Belediye Tuxtla Gutiérrez
Pozision 16°45′11″N 93°06′56″O
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 553 374 mor. (2010)
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde n/d
Pajina web n/d


Tuxtla Gutiérrez o Tuxtla es una sivdad del Estado de Chiapas i es endemas la kapitala del estado. Ay aki povlasion de 553.374 moradores. Antika mente era un kazal del periodo kolonialo espanyol, ke pertenesio a la Kapitania Djeneral de Guatemala; anyos mas tadre fue la kapitala del estado kuendo Chiapas se une a Meksiko i la sede del governo fue transladada de San Cristóbal azia Tuxtla.

Oy en dia es una grande sivdad del Meksiko, muchigua rapida mente kon el komersio, el turizmo, la industria, los servisios administrativos i la produksion ganadera i forestal, es un emportante atamiento kon las sivdades sentroamerikanas y las sivdades del sureste del Meksiko.

Etimolojia trocar

El antiko nombre dela sivdad es Tochtlan, ke en lingua nahuatl siknifika Lugar onde ay konejos, del biervo tochtli (konejo) i el sufijo -tlan (lugar serka). La Alkunya es por el djeneralo Joaquín Miguel Gutiérrez Canales.

Istoria trocar

En las sayas del Cerro Mactumatzá los nativos zoques fondaron un kazal con el nombre de Coyatoc que siynifika en zoque "lugar, casa o tierra de konejos". En 1486 i 1505, los aztekos komensaron una guerra i con un chiko ejército atakaron el afinkamiento, destruyeron Coyatoc i le nombraron Tuchtlán. Durante el kolonialismo espanyol, dentro de la komarca, el kazal de Tuxtla era un lugar de descanso deantes de arrivar a Chiapa de los Indios (Chiapa de Corzo), también era un punto de konverjensia para los merkaderes ke provenyían de Oaxaca, Veracruz, Tabasco, Campeche i Guatemala.

Jeografia trocar

La sivdad fondose ensima del Vale de Coyatoc, los rios fueron los limites de la sivdad en sieklos antikos; la rejion es formada por montanyas i kanyones o grandes kebradas, i los rios van azia las beiras del Golfo de Meksiko.

Ekonomia trocar

 
Katedrala de San Marcos.

La industria, los servisios, el turizmo i el komersio son la prinsipal aktividad ekonomika de la sivdad, aki es punto estratejiko para el komersio internasional azia el sud del kontinente, el puerto es un emportante lugar para el transbordo de petroleo i prokuktos industriozos ke yegan a otros kontinente por los kaminos de la mar.

Turizmo trocar

El turizmo es parte emportante de la ekonomia de la sivdad de Tuxtla Gutiérrez. Ay aki un chiko sentro istoriko es kuenta kon galanas fraguas. Endemas es una sivdad ande la jente se puede desplazar azia otrunas lokalidades emportantes.

La sivdad de Tuxtla Gutiérrez konta kon una emportante oferta ostelera, ay aki munchos sitios de intereso ande los turistas pueden visitar.

  • Alkaldia, fragua onde governa el ajuntamiento o konsesho del belediye de Tuxtla Gutiérrez.
  • Katedrala de San Marcos, emportante fragua relijioza del paiz, sede del governo del obispado.

Akodros trocar

Sivdades ermanas trocar

La Sivdad de Tuxtla es ermanada kon las sigientes sivdades:

Konsulados trocar

  •   Konsulado djeneral de Guatemala.
  •   Konsulado djeneral de Estados Unidos.

Ver endemas trocar

Referensias trocar


Atamientos eksternos trocar