Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Sivdad de Panama
סיבדאד די פאנמה
Ciudad de Panamá
Bandyera de Sivdad de Panama סיבדאד די פאנמה Ciudad de Panamá Escudo de Sivdad de Panama סיבדאד די פאנמה Ciudad de Panamá
Paiz  Panama
• Vilayet Panama
• Distrito Panama
Pozision  
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 880 691 (2013) mor.
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde n/d
Pajina web n/d


Sivdad de Panama es una sivdad del Panama i kapitala del paiz, es una de las grandes sivdade de la Amerika Sentrala i del kontinente Amerikano, topa al sentro del kontinente i es lugar emportante para el pazo de merkadurias por ambos oseanos a travez del Kanal de Panama. Ay 880 691 avitantes en la sivdad, asegun el senso mas fresko.

Etimolojia trocar

El nombre por la Muestra Sinyora dela Asunsion de Panama, ande selebrose el kabildo i se establesio la jurisdiksion de la Real Audiensia de Panama, la kuala komprendia en su totalidad el istmo de Panama. El nombre de Panama prevalesio durante la pertenensia del territorio a los virreynatos de Mueva Espanya, Peru I Mueva Granada, durante el periodo kolonial espanyol, i finalmente fue ofisializado tras la firma del Akta de Separasion de Panama de Kolombia. La etimolojia del biervo Panama es de orijen indijena, probablemente del kueva. [1] Egzisten alkunos sinyifikados i referensias dadas al nombre de Panama, sin embargo, es asektado el sinyfikasion «abundansia de peshes i papiones».[2]

Alkunos istoriadores atribuyen el nombre al galano arvole yamado lokalmente panama, de frondosa sombra i muy komun en el area, basho el kualo se reunian famiyas aborijinas.

Kon respekto a la sivdad de Panama, sikca del sitio de fundasion de la sivdad, por Pedrarias, se topavan chikos afinkamienyos de pishkadores yamados panama, komo lo indika en una karta, lo ke para alkunos eskritores pudo ser el motivo para bavtizar a la sivdad kon metado nombre. Otronos sinyifikados zon: en lingua indijena sinyifika "mas ayá" i era el nombre del kazike de esta rejion.

Istorya trocar

 
Ruinas de Panama La Sharfa.

La sivdad fue fundada el 15 de agosto de 1519 kon un nifus de 100 avitantes, esta era un kazal chiko, por Pedro Arias Dávila, kon el nombre de Nuestra Señora de la Asunción de Panamá,[3][4][5][6]levantose en la primera sivdad evropea permanente en el Oseano Pasifiko amerikano[7][8][9][10] y fue trokada de otronas primeras sivdades de Santa María la Antigua del Darién i Acla en el istmo de Panama. Un tema rekurrente en la istorya de la sivdad fue el flusho i reflusho del komersio internasionalo a través del istmo. Dos anyos dempués, el 15 de septiembre de 1521, resibió mediante la Real Cédula el título de sivdad i un eskudo de armas dado por Carlos V i a su vez se establesió un Kabildo. Al poco tyempo de fundada, la sivdad se konvirtió en el punto de partida para la eksploración i konquista del Peru i un punto de tránsito para los kargamentos de oro i plata ke se enviaban a la Espanya.[11] En 1539 y en marso de 1563 okurrieron grandes chamuskamientos ke devastaron parte de la sivdad, sin embargo esto no detuvo su progreso. Ya para 1610, egzistían al menos 5.000 avitantes, unas 500 viviendas i varios konventos y kapiyas, un ospital y la Katedrala dedikada a la Virjen de la Asunsión; konvirtiéndola en una de las sivdades más emportantes de la Amérika espanyola.

Jeografia trocar

 
Sivdad de Panama

El distrito de Panama topa al norte kon el vilayet de Colón, al sentro kon el distrito de San Miguelito, al sud kon el Oseano Pasifiko, al este kon el distrito de Chepo i al oeste kon el Kanal de Panama i el vilayet de Panama Oeste.

La sivdad de Panamá konta kon un grande parke metropolitano ande se topan animales de la shara panamenya komo el tapir, el agila arpiya, el perezoso, endemas ay plantas orijinarias de la rejion del Itsmo i de Sentroamerika.

El Parke Ancón es un serro ande se divisa la sivdad de Panama, el mar i el kanal de Panama, es un monte de media altitud ande tambyen ay una grande bandyera del paiz, komo simbolo del nazionalizmo.

Mapas jeográfikos de la Sivdad de Panama
     
Área Metropolitana Sentrala Relieve Idrolojía

Akodros trocar

Sivdades ermanas trocar

La Sivdad de Panama tiene munchas sivdades ermanas:

Referensias trocar

  1. «Página 7». Consultado el 06/5/10.
  2. «Visitpanama.com». Consultado el 06/5/10.
  3. «Historia general de España y América, Volumen 10,Número 1 Escrito por Rialp, Ediciones, S.A.». Consultado el 5 de febrero de 2011.
  4. «Historia eclesiástica y civil de Nueva Granada, volumen I». Consultado el 5 de febrero de 2011.
  5. «Memorias para la historia de la Nueva Granada desde su descubrimiento». Consultado el 5 de febrero de 2011.
  6. «220 años del período colonial en Panamá.». Consultado el 5 de febrero de 2011.
  7. «Las ciudades en la América hispana: siglos XV al XVIII Escrito por Porfirio Sanz Camañes.». Consultado el 21 de febrero de 2011.
  8. «Pedrarias Dávila Escrito por María del Carmen Mena García.». Consultado el 21 de febrero de 2011.
  9. «Historia de América Escrito por Juan Bosco Amores.». Consultado el 21 de febrero de 2011.
  10. «The Spanish lake Escrito por Oskar Hermann Khristian Spate.». Consultado el 21 de febrero de 2011.
  11. «"Patronato Panamá Viejo"» (en español).

Atamientos eksternos trocar

  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Sivdad de Panama