Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Mérida
מרידה
Jo'
Escudo de Mérida מרידה Jo'
Paiz  Meksiko
• Estado Yucatan
• Belediye Mérida
Pozision 20°58′N, 89°37′O
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 777 615 mor.
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde n/d
Pajina web n/d


Mérida es una sivdad i kapitala del del Estado de Yukatan. Tiene una povlasion de 777 615 morantes, es una de las sivdades mas grandes dela Peninsola de Yukatan.

Etimolojia trocar

El primero nombre de la sivdad fue Jo', ke en lingua maya sinyifika zinko, referido a zinkenas kolinas ande avia afinkamientos. Kuando los espanyoles ayegaron a este lugar vieron ayi ruinas de fraguas mayas, ke asemejaron a las ruinas romanas de la sivdad espanyola de Mérida.

Istoria trocar

Mérida fue fondada el 6 de jenero de 1542 por el espanyol Francisco de Montejo el Mozo i sien famiyas espanyolas. Esta sivdad fue fraguada sobre las ruinas de la povlasión maya Ichkaansihó, ke en maya sinyifica ‘Sinken serros’, también konosida komo T'Hó, ya abandonada a la yegada de los espanyoles, en el sieklo XVI. Konsigna el istoriador Juan Francisco Molina Solís ke kuando los soldados espanyoles entraron a T'Hó, en 1541, «apenas había 200 casas de palma ocupadas por aproximadamente un millar de indígenas mal nutridos, junto a colosales ruinas y restos de edificios sorprendentes y bellos que coronaban agrestes cerros cubiertos de añeja arboleda».[1]

Jeografia trocar

 
Localización de la Zona Metropolitana de Mérida.

Mérida se topa en las koordenadas (20.967778, -89.621667), kon una altitud de 8 metros ensima el nivel medio del mar.

La ciudad es el prinsipal nukleo de povlasión del área conurbada de la Zona Metropolitana de Mérida, donde se encuentra en íntima relación con Kanasín, Umán, Conkal y Ucú.

Mérida se topa a una distancia de 1557 km de la Ciudad de México, 386 km de Chetumal, 650 km de Villahermosa, 325 km de Playa del Carmen, 309 km de Cancún, 173 km Campeche, 167 km de Tizimín, 165 km de Valladolid, 124 km de Chichén Itzá, 118 km de Tekax, 84 km de Ticul, 78 km de Uxmal, 72 km de Izamal, 43 km de Motul, 36 km de Progreso, 32 km de Hunucmá, 17 km de Umán.[2]

Ekonomia trocar

 
Paseo de Montejo.
 
Universita Otonoma de Yukatan.

El turizmo es parte emportante de la ekonomia de la sivdad de Mérida. El su sentro istoriko es kuenta kon galanas fraguas de la epoka koloniala

Turizmo trocar

La sivdad de Mérida konta kon una emportante oferta ostelera, ay aki munchos sitios de intereso ande los turistas pueden visitar. El paseo de Montejo es una de las grandes kalejas arvoladas dela sivdad i ayi ay fraguas del sieklo XIX kon emportansia istorika i artistika.

  • Palasio de governo, fragua onde governa el governador del estado.
  • Alkaldia, fragua onde governa el ajuntamiento o konsesho del belediye de Mérida.
  • Katedrala de Mérida, emportante fragua relijioza del paiz, sede del governo del obispado.
  • Universita Autonoma de Yukatan, emportante fragua edukativa del estado.

Akodros trocar

La Sivdad de Mérida tiene munchas sivdades ermanas:

Ver endemas trocar

Referensias trocar

  1. «Acta de Fundación de Mérida, Yucatán, México, año de 1542.».
  2. Secretaría de Comunicaciones y Transportes. «Rutas punto a punto». Consultado el 28 de diciembre de 2010.

Atamientos eksternos trocar