Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

El Djènosidiò armènió (en ermeni Հայոց Ցեղասպանություն, Hajots Tseghaspanutyun) a los amortamientos de ermenis echos por los sus vizinos kurdos, turkos d'Anatolia i azeris. Anke el numero de amortados es muncho mayor al milyon de personas, alkunos payises komo la Turkiya, Israel i Azerbaidjan no akseptan la su egsistensya.

Mapa del djenosidio ermeni de 1915.

Las komunitas ermenis avlan de tres etapas del djenosidio:

  • La primera tuvo el su empesijo kuando el sultan otomano Abdul Hamid II, el kualo mando a los kurdos hamidiye en kontro de los ermenis; se kreye ke ayi amortaron a 300.000 ermenis.
  • La segunda etapa, en la Primera Gerra Mondiala, basho el governo de los Djovenes Turkos, anke se kreye ke la mayor parte de los amortamyentos los izieron los gerreros kurdos; entre 600.000 i 800.000 ermenis fueron amortados. Djeneralmente, matavan a los ombres en las sus kazas i echavan del payis a las mujeres i las ninyas, alas kualas mandavan verso los desyertos del sud del payis. Si no morian enel kamino, eran violadas enel kamino o eran kitadas, morian sin tener komida ni agua. Endemas, se kriaron kampos de konsentrazion ande morian los ermenis por maltrato o sin komida, komo el ke toparon los fransezos kuando arivaron a la rejion de la frontiera de Surya.
  • La treseera etapa, la menos dokumentada, es la kuala ke yaman los ermenis en las primeras anyadas del govierno de Atatürk, kuando Anatolia Oryentala se kedo sin povlasion ermeni, kuando fuyeron verso la Armenia Oryentala.

En akeyos diyas los azeris tambien matavan ermenis, anke en menos mesura, deke tenian pokas armas i endemas munchos ermenis fueron amortados en la gerra en kontro de Jeorjia.

Ver endemas trocar