Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Albuquerque
אלבקרקי
Bandyera de Albuquerque אלבקרקי
Paiz  Estados Unidos
• Estado  Muevo Meksiko
• Kondado Bernalillo
Pozision 35°07′00″N 106°37′00″O
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 552.804 mor. (2010)
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde n/d
Pajina web n/d


Albuquerque es una sivdad del Estado de Muevo Meksiko i es la sivdad ma grande del estado. Ay una povlasion de 552 804 avitantes.

Etimolojia trocar

Albuquerque, es un nombre en lingua kastilyana, ke deriva del nombre del kazal de Estremadura, yamado Alburquerque. Proviene del arabo, Al-abu-Qurq, komo Lugar de alkornokes, arvole nativo del sud de la Peninsola Iberika. Anke ay otruna trasladasion, asegun es de orijin ladino, komo Quercus, komo Lugar de ensinos blankos.

La sivdad fue fundada por Francisco i Valdez en 1706, komo la Villa de Alburquerque, en onra al Conde de Alburquerque, ka fuera virrey dela Mueva Espanya.

Istoria trocar

El sharfo kazal espanyol de Alburquerque hue fundado en 1706 komo viya de agricultura o puesto avanzado a lo largo del Camino Real de Adentro. Albuquerque hue fraguado de la misma forma ke los kazales i sivdades kolonialas de la Mueva Espanya.

Jeografia trocar

La Sivdad de Albuquerque es afinkada al norte del Vale del Rio Grande, a 2000 metros del nivel de la mar; el punto mas alto es el Monte Sandia. Al norte topa la planada del Rio Grande, al sud el Vale del Rio Grande, al este es la Serralada de Sandia. La sivdad konta kon un klima semiseko.

Ekonomia trocar

La Sivdad de Albuquerque es la kapitala ekonomika i komersial del estado de Muevo Meksiko.

Turizmo trocar

 
Kilisia de San Felipe.

La sivdad de Albuquerque konta kon numberosos atraktivos turiztikos, ansina; siendo uno delos destinos mas visitados de invierno:

Akodros trocar

La Sivdad de Albuquerque tiene munchas sivdades ermanas:

Ver endemas trocar

Referensias trocar

Atamientos eksternos trocar

  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Albuquerque