Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Wilamowice
Wymysoü
Escudo de Wilamowice Wymysoü
Paiz Xablón:POL
• Voyvodato Silesia
• Kondado Bielko
• Belediye Wilamowice
Pozision 49°54′N 19°09′E
• Altura 332 m
Superfisia n/d
Povlasion 2 813 mor. (2010)
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde Jacek Majchrowski
Pajina web n/d


Wilamowice es un kazal polonezo i kavesera del belediye de Wilamowice, ay aki 1.834 moradores enel anyo 2014 i es un lugar en emportansia de la rejion istorika dela Silesia en la Polonia meridionala, purke ayi vive una lingua jermanika yamada Wymysorys. La lokalidad de Wilamowice topa en el kondado Bielko, en frontiera kon el voyvodato de Chika Polonia al oryente.

Jeografia trocar

 
Wilamowice en inyeve.

Wilamowice topa al rejion sudeste del voyvodato, topa al sud kon el kazal de Pisarzowice, al norte kon el kazal de Zasole Bielańskie, al este kolinda kon el voyvodato de Chika Polonia apartajado por el rio Soła, i al oeste kon el kazal de Dankowice.[1]

Kultura trocar

Linguas trocar

La lingua Wymysorys es avlada por sirka de 70 de los sus morantes, la mayorita de eyos bastante aedados. Esta lingua era la prensipal de la lokalidad asta los primeros anyos de la epoka komunista (1945-1949), kuando las autoridades reprimieron su uzo.

Wymysorys era la lingua vernacula de Wilamowice asta 1945–1949. En la Sigunda Gerra Mundiala fue prohibida, dempues los komunistos también la prohibieron i impusieron el embezo del polako. A pesar de que la prohibision fue negada en 1956, el Wymysorys siguio siendo sustituyido gradualmente por el polako, espesialmente entre las jenerasiones mas mansevas. Oy endia es una lingua amenazada i en riesgo de desaparecer.

Akodros trocar

Sivdades ermanadas trocar

Wilamowice es ermanada kon las sigientes sivdades:

Ver endemas trocar

Referensias trocar

  1. [] (en lingua kastilyana)

Atamientos eksternos trocar

  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Wilamowice