Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Tlapanaloya
Escudo de Tlapanaloya
Paiz  Meksiko
• Estado  Meksiko
• Rejion Zumpango
• Belediye Tequixquiac
Pozision 19°54'N, 99°6'O
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 6 466 mor. (2010)
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde n/d
Pajina web n/d


Tlapanaloya es un antiko kazal del belediye de Tequixquiac, enel Estado de Meksiko. Ay aki una povlasion de 6,466 moradores.

Etimolojia trocar

Tetlapanaloyan, en lingua orijinaria la sinyifikasion es Lugar ande se kebra la piedra, el orijen del biervo en lingua nahuatl es tetlapana (kebrar piedras) i -loyan (lugar ande ay), ke deriva de una aglutinasion de palavras.

Istoria trocar

 
Puente kolonialo en Tlapanaloya.
 
Kazas sharfas en Tlapanaloya.

Tetlapanaloyan fue uno de los onzenos kazales del antiko vilayet de Hueypoxtla ka pagavan impuestos a la Imperio Azteko.[1] Este lugar era un altepetl (afinkamiento azteko) i fue morado por los otomis i los nahuas.

Enel anyo de 1542, Tlapanaloya fue dada komo encomienda al espanyol Juan Díaz de Lo Real, el fraguo haziendas ensima de las tierra de los aborijinalos i pagava impuestos a Hueypoxtla para el obispado dela Sivdad de Meksiko.[2]

El 20 de marso del anyo 2011, se apartajaron sirkolos en las parselas en el kazal de Tlapanaloya, misma mente enla La Vega lugar denominado a 200 metros dela estrada, konektando los kazales de Santiago Tequixquiac y Apaxco, los sirkolos or mensajes del otros mundos para muncha jente en Meksiko fue la primera evidensia ke yego a nivelo internasionsal por la komposision de los mensajes ejenos de otras galagzias.[3][4]

Ver endemas trocar

Referensias trocar

Atamientos eksternos trocar