Maran (en ivrit מרן), es un titolo uzado para hahamim los kualos son muy grandes. Este termo es uzado sobre tódu entre los sefardim, ma tambien es uzado por alkunos ashkenazim haredim.

Es una palavra en arameo uzada frekuentemente en la Gemara, i ke signifika el muestro maestro (מָרַן, māran). Má komunmente, de akódro kon lo ke kere dizir la traduksiyon, es un titolo dado a hahamim los kualos son konsiderados lideres i maestros influyentes. Endemas, es una alkunya komun entre alkunos sefardim de los Estatos Unitos d'Amerika, komo por egzemplo, la supermodelo Josie Maran.

El uzo má komun del termo es en referensia al "Maran Beth Yosef", el sinyor haham Yosef Karo. De fákto, kuando no se uza kon la alkunya, uzualmente se refiere al sinyor haham Karo. De entre los hahamim de muestros tyémpos, Ovadia Yosef es el sinyor haham má asosiado kon este titolo.

Endemas, el titolo Maran es atribuyido a hahamim, los kualos son kavesas fondadoras de alkun movimento ideolojiko o kulturalo. Este uzo es en jeneral limitado a la komunikasiyon dentro de este movimento en partikolar. Por egzemplo, dentro de las sus respektivas komunitas, Rav Elazar Shach (Maran HaRav Shach), El Rosh Yeshiva de Ponevitch i el Rav Joel Teitelbaum, Rebbe de Satmar son yamados por este titolo.

Ansina komo kon otros titolos de onor, este titolo va antes del nombre: por egzemplo, uno puede dizir "Maran HaRav Ovadia Yosef". De manera similar kon los titolos komo el de "doktor", es uzado kuando se presisa avlar direktamente i no egziste dubio alkuno. Kuando se uza kon un nombre, siempre debe ser sigido por el titolo (redundante) "HaRav" o "Sinyor Haham". Nunka se presede del artikolo "El", afilú alkunos djurnalistas lo azen esta falta.

Los Kristyanos Siriakos, los kualos uzan la varietá siriaka del arameo, azen referensias a Yesukristo uzando el mismo titolo.



Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.