Yaakov

(Redirijado de Jakob)
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Yaakob o Ya'akov, en ivrit יַעֲקֹב ("tomado por el topuk") o en árabe يعقوب (Yaʿqūb), konosido diskues komo Israel (ivrit יִשְׂרָאֵל, "el ke pelea kon El Dio", arabo اسرائيل Isrāʾīl), i akoruto yamado Yisrael Avinu por los djudios, es uno de los patriarkas en la Tora. La su istorya es meldada enel livro de Bereshit.

Yaakob gerreyando kon el Malah.Gustave Doré, 1855 (Collection Granger, New York).

El Dio siempre avlava del su amor por Yaakov (Malahi: "... yo ami a Yaakob, i aboresi a Esav...").

Dize la Tora ke Yaakov fue el segundo de los dos ijos de Its·hak i Rivka, el otro siendo Esav (tambien yamado Edom). Asigun la Tora, merko de su ermano Esav el primer puesto komo ijo, por un planiko de lentejas koloradas (Bereshit 25:34), i la su espoza Rahel, la merko del su tio Laban por katorze anyadas de lavoro. Diskues de los primeros 7, Laban lo kureo, dandole a su otra ija, Lea. Siete anyadas diskues, le dio a Rahel. Indemas, a Yaakov le dieron Lea i Rahel a las sus shifhot Zilpa i Bila. Yaakov kon las sus espozas kriaron dodje ijos, los kualos yegaron a ser los padres de las dodje tribus de Yisrael: Reuven, Shimon, Levi, Yeuda, Dan, Naftali, Gad, Asher, Yisahar, Zevulun, Yosef, i Binyamin.

El Dio le troko su nombre komo Israel (Bereshit 35:9-11) diskues de ke gerreyase kon un Malah (Bereshit 32:23-30). Por el su nombre los djudios son amijor konosidos komo yisraelis.