Izla Mujeres (belediye)

(Redirijado de Isla Mujeres (belediye))
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Izla Mujeres

Bandyera de Izla Mujeres Escudo de armas de Izla Mujeres
Paiz  Meksiko
Estado Quintana Roo
Kavesera Izla Mujeres
Fondasion {{{fondasion}}}
Superfisia {{{superfisia}}} km²
Altura 14 m.
Povlasion 16 203 mor.
Alkalde
Djentilisio
Kodigo 23005 (INEGI)
Lokalidades
Hoja web

 

Izla Mujeres es uno de los onze belediyes del Estado de Quintana Roo i una izla o ada de la Mar Karibe. La kavesera es la sivdad de Izla Mujeres. Endemas el belediye konta kon territorio continental ande tambien ay lokalidades. La su ekonomia mana del turizmo, la agrikultura i la aktividad pishkadera, es una izla de Meksiko ke es afinkada i morada en denantes de la konkista espanyola.

El belediye konta kon tres izlas al oriente del belediye, solo izla mujeres es afinkada por komunidades umanas, Izla Blanca i Izla Kontoy zon zonas de natural para kudia para la klora i la favna.

Etimolojia trocar

Izla Mujeres, en lingua kastilyana aze referensia a la diosa Ixel, el orijen del biervo en lingua maya yukateka es Ixel diosa de la fertilidad i la luna, izla ande ay restos arkeolojikos de la su adorasion en el periodo klasiko de Mesoamerika, la su sinyifikasion es referido a la deidad de las mujeres, por eyo el meoyo del biervo kastilyano lo representa.

Jeografia trocar

 
Mapa del belediye.

Izla Mujeres es un belediye topado en la Mar Karibe, las adas o izlas zon formadas de roka kalisa misma ke proviene de los arrezifes. La elevasion naturala mas emportante en la izla es a menos de 14 metros ensima de la mar. Los zenotes formados por la filtrasion dela agua a traves de la piedra kaliza.

Es el belediye mas al norte del estado, tiene linderos marinos kon Kuba, los kuales zon kustodiados por las huersas de la Marina Nasionala. La izla topa al norte kon el Golfo de Meksiko, al sud kon el belediye de Benito Juárez, al oryente ay tres izlas en la Mar Karibeana, al oeste topa kon el belediye de Lázaro Cárdenas. En la Mar Karibe se topan la Izla Kontoy, Izla Blanca i la Izla Mujeres, esta ultima ande keda la kavesera del belediye i la administrasion del governo lokalo.

Izla Mujeres tiene, desde el anyo 2015, un uzo orario distinto, el muevo orario akodrado es UTC-5; endagora, por isos trokamientos, el estado de Quintana Roo konta kon un katreno uzo orario.

Governo i administrasion trocar

 
Alkaldia del belediye de Izla Mujeres.

La otoridad del belediye mas emportante esta representada por el Ajuntamiento de Izla Mujeres, estruktura de governo lokalo elejido por votasiones ke emiten los sivdadanos mayores de 18 anyos de edad.

Alkalde Periodo
  Jorge Martínez Peña 1999-2002
  Paulino Adame Torres 2002-2005
  Manuela Godoy González 2005-2008
  Alicia Ricalde Magaña 2008-2011
  Hugo Iván Sánchez Montalvo 2011-2013
  Agapito Magaña Sánchez 2013-2016
  Juan Carrillo Soberanis 2016-2018

Demografia trocar

Lokalidades trocar

En el territorio del belediye ay un total de 143 lokalidades, la povlasion de las prensipales es la sigiente:

Lokalidad Povlasion
Total Belediye 16 203
Izla Mujeres 12 642
Zona Urbana Ejido Isla Mujeres 2 653
Francisco May 223
Punta Sam 30

Ver endemas trocar

Referensias trocar


Atamientos eksternos trocar