Sivdad de Guanajuato

Sivdad de Guanajuato
Escudo de Sivdad de Guanajuato
Paiz  Meksiko
• Estado Guanajuato
• Belediye Guanajuato
Pozision  
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 171 709 mor. (2010)
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde n/d
Pajina web n/d


La Sivdad de Guanajuato es una lokalida i kapitala del del Estado de Guanajuato. Tiene una povlasion de 171 709 moradores. Es una sivdad koloniala deklarada por la UNESCO komo Erensia Kulturala de la Umanitad, aki ay eventos komo el Festival Cervantino, ke kada anyo tiene konvidados espesiales.

Etimolojia trocar

El nombre ke aresive la sivdad proviene del purepecha Kuanasïjuatu, en lingua orijinaria la sinyifikasion es Lugar sobre el serro de las ranas, el orijen del biervo en lingua purepecha es kuanasï (rana) i juata (serro), ke deriva de una aglutinasion de tres palavras. Kuanasïjuatu fue uno de los kazales mineros mas konosidos del Bajío.

Istoria trocar

A mediados del sieklo XVI, los espanyoles dishkubrieron rikos yasimientos de plata en las kolinas de Guanajuato. En el anyo de 1541 el virrey Don Antonio de Mendoza otorgó estas tierras a Don Rodrigo Vázquez, en rekompensa por los servisios prestados durante la konkista. El establecimiento de esta sivdad ke yegó a konvertirse en una de las más emportantes de la Mueva Espanya, se debió al deskobrimiento del mineral de plata en lo que fueran posteriormente las minas de San Bernabé i Rayas a partir de 1548. En 1570 se fondó legalmente el kazal de Santa Fe de Guanajuato.

Jeografia trocar

La sivdad fondose ensima delas kolinas, los montanyas son lugar emportante para el desvelopamiento de la mineria, aktividad ekonomika ke afinko la sivdad.

Ekonomia trocar

 
Alhondiga de Granaditas.

La industria, los servisios, el turizmo i el komersio son la prinsipal aktividad ekonomika de la sivdad, aki es punto estratejiko para el komersio internasional azia el sud del kontinente, el puerto es un emportante lugar para el transbordo de petroleo i prokuktos industriozos ke yegan a otros kontinente por los kaminos de la mar.

Turizmo trocar

El turizmo es parte emportante de la ekonomia de la sivdad de Guanajuato. El sentro istoriko es kaji toda la sivdad, kuenta kon galanas fraguas. Endemas es una sivdad ande la jente se puede desplazar azia otrunas lokalidades emportantes.

La sivdad de Guanajuato konta kon una emportante oferta ostelera, ay aki munchos sitios de intereso ande los turistas pueden visitar.

  • Alkaldia, fragua onde governa el ajuntamiento o konsesho del belediye de Guanajuato.
  • Basilika de Guanajuato, emportante fragua relijioza.

Akodros trocar

Sivdades ermanas trocar

Ver endemas trocar

  • Estado de Guanajuato

Referensias trocar

Atamientos eksternos trocar