El Crucero (Meksiko)

Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

El Crucero
Paiz  Meksiko
• Estado  Meksiko
• Belediye Tequixquiac
Pozision 19°54'N, 99°6'O
• Altura 1230 m
• Distansia 2 km a Santiago Tequixquiac
Superfisia n/d
Povlasion 134 mor. (2010)
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde n/d
Pajina web n/d


El Crucero es una lokalidad del belediye de Tequixquiac, enel Estado de Meksiko. Tiene una povlasion de 134 moradores, es uno delos afinkamientos mas muevos del belediye,[1] en la Unidad de Riego El Zopilote.

Etimolojia trocar

El nombre de El Crucero, es un biervo kaltilyano, ke da nombre al lugar por el kruze de kaminos ande nasio la komunita kampesina.

Istoria trocar

 
El Crucero, estrada azia Apaxco, anyo de 1958.

Kuando el governo del estado fragua la estrada Zumpango-Apaxco, pide a los kampesinos del Ejido El Zopilote, apartajad la tierras para azer la estrada estatala en 1954. Ande se izo la estrada a Tlapanaloya, se le yamo El Crucero. Se fraguaron las primeras kazas sovre la estrada azia Apaxco, nasio una chika komunita de kampesinos; se fraguaro los bodegas de granos CONASUPO i tambien se fraguaron los silos de graneros.

En 1989 se fragua la Unidad Esportiva Onze ermanos del Necaxa, basho ayudo del governo del belediye i la kompanyia de Luz y Fuerza del Centro, ke komandava el sinyo Jorge Sánchez García. Se levantaron kampos de futbol, basketbol, frontones i kanchas de boleybol.

Endeluego, muchiguo un chiko kazal de kampesinos, algunas fraguas de lavoro i algunos komersios sovre la beira dela estrada, ansina una bomba de agua kon akuedukto de las aguas del Rio Salado de Hueypoxtla. El Crucero pertenesio al Male de San José.

En el año 2000, fue fondada la lokalidad de El Crucero, kon apenas 100 morantes, basho la administrasion del belediye de Tequixquiac i komenza la primera junta lokala de organizasion.

Jeografia trocar

 
Ejido El Zopilote.

El kazal de El Crucero se topa dentro del Ejido El Zopilote a 2230 metros ensima del nivelo dela mar,[2] al norte kolinda kon la lokalidad de La Heredad, al sud kon lokalidad de Santiago Tequixquiac, al este kon El Ejido El Treviño, al oeste kon la lokalidad de Tlapanaloya. Es una lokalidad ke linda kon el belediye de Apaxco azia Ejido El Xocoyol.

El Cruecero se afinko en un vale ande abashan las kolinas del sud, bordeado de chikos rios i tierra fertil.

Espor trocar

 
Fronton, Unidad Esportiva Onze Ermanos del Necaxa.

En El Crucero se topa la Unidad Esportiva Onze Ermanos del Necaxa, fraguado por Luz y Fuerza del Centro en 1986, ay aki kampos para djogad el futbol, el basketbol, el voleibol, el atletismo, el fronton i el beisbol.

Ver endemas trocar

Referensias trocar

  1. Catalogo de localidades Belediye de Tequixquiac. SEDESOL, 20 de Noviembre de 2017.
  2. Localidades de México Belediye de Tequixquiac, 20 de Noviembre de 2017.

Atamientos eksternos trocar

  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre El Crucero (Meksiko)