Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Asia es el kontinente mas espandido i povlado della Tierra. Kon serka de 44 milyones de km2, supoza el 8.7% del total della superfisia terrestre i el 29.45% de las tierras emerjidas i, kon 4,140,000,000 de moradores, el 61% della povlasion mundiala. Se ekstende sovre la mitad oryental del emisfero norte, desde el oseano Artiko, al norte, dista el oseano Indiko, al sud. Limita, al oksidente, kon las montanyas Urales, i al este, kon el oseano Pasifiko.

En la division konvensional de kontinentes, de orijen evropeo, aparesen Asia i la Evropa komo dos entidades diferentes por razones kalturalas i istorikas. En terminos jeografikos, forman en realidad un regalado kontinente, yamado Evrasia ke keda enjunta mente kon otrunos kontinentes. Endemas, Afrika esta unida a Evrasia por el istmo de Suez por lo ke tambien se puede konsiderar toda la ekstension kondjunta de Evropa, Asia, i Afrika komo un regalado superkontinente, okazional mente denominado Evrafrasia, o Afro-evrasia.

Definision i limitos jeografikos trocar

Jeografia trocar

El konsepto evropeo de tres kontinentes en el aedado mundo se resuve a la antikita klasika, pero durante la Edad Media fue espesial mente defendido devido a los estudios del erudito del sieklo VII Isidoro de Sevilla. La delimitasion entre Asia i Afrika (en el sudoksidente) forma el istmo Suez i la mar Kurlado. Los limitos entre Asia i Evropa, konvensiyonalmente, konsidera ke diskurren entre los Dardanelos, la mar de Marmara, el Bosforo, la mar Preta, el Kaukaso, la mar Kaspio, el riyo Ural, i las montanyas Urales dista la mar de Kara.


  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Asia