Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Aarau
אראו
Escudo de Aarau אראו
Paiz  Suisa
• Kanton Argovia
Pozision 47°23′N 8°2′O
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 20,710 mor. (2015)
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde n/d
Pajina web www.aarau.ch


Aarau es una sivdad kapitala del kanton de Argovia i del distrito de Aarau, Suisa. La povlasion dela sivdad es de 20.128 avitantes, kon una densidad aproksimada de 1631 av./km2 enel anyo 2012[1]. La lingua ofisiala ke se uza para favlar en la sivdad es el alman.

Jeografia trocar

El sentro istoriko de Aarau se alza ensima de una grande piedra en una parte achikada del vaye del Aar en la ladera sud del rio Jura. Los kales muevos se topan en las terrazas ke lindan al este kon la zona rokosa en ambas partes del rio.

Aarau linda al nord kon la komuna de Küttigen, al nordeste kon Biberstein i Auenstein, al este kon Buchs, al sudeste kon Suhr, al sud kon Unterentfelden, i al oeste kon Eppenberg-Wöschnau (Soleura), Erlinsbach (SO) i Erlinsbach.

Al krecer la sivdad de Aarau se ha unido kon kaji todas las komunas kolindantes i forma una rejion de asentamiento kontinua. Al sud i al sudoeste de la sivdad se topan los boskes de Gönert i Obernholz ke forman una frontiera naturala frente a Eppenberg-Wöschnau i Unterfelden respectivamente, estas zon las únikas komunas ke no estan kompletamente ligadas kon Aarau.

Aprogzimadamente el 90 % del área dela sivdad se topan al sud del Aar, el 10 % al nord. La superfisie es de 894 hektareas delas ke 301 hektareas son arvolizadas i 491 hektareas edifikadas. El punto mas basho de la sivdad se topa a 365 m a oriyas del rio, el lugar mas alto es el Hungerberg kon una altura de 471 m ke se topa en el límite kon Küttigen.

Istoria trocar

 
Sivdad de Aarau

Edad antika trocar

En el tierra komunala de Aarau se han encontrado varios artefactos del neolítico. Serca de la aktual estación se hayaron los restos de un asentamiento de la edad de bronce (aprox. 1000 a. C.)

Durante la époka romana ando por ayí la vía romana entre Soladurum (Soleura) i Vindonissa (Windisch) ke coinside kon el recorrido de la aktual caye de la estasión. En 1976 buzeadores enkontraron los restos de un puente de madera de finales dela época romana. Estos restos indikan que ya entonses eksistía un paso firme ensima el rio.

Sivdades ermanas trocar

Aarau tiene munchas sivdades ermanas:

Ver endemas trocar

Referensias trocar

  1. Ofisina federal de estadístika (31 de disiembre del 2012). «Bevölkerungsstatistik, 2. Halbjahr 2012, Statistisches Amt des Kantons Aargau» (en alman)

Atamientos eksternos trocar

  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Aarau