San Nicolás de los Garza

Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

San Nicolás de los Garza
Escudo de San Nicolás de los Garza
Paiz  Meksiko
• Estado Muevo Leon
• Belediye San Nicolás de los Garza
Pozision 25°40'17"N, 100°18'31"O
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 443.031 mor. (2010)
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde Víctor Oswaldo Fuentes Solís (PAN)
Pajina web http://www.monterrey.gob.mx/


San Nicolás de los Garza es una belediye del estado de Muevo Leon. Ay aki una povlasion de 443,031 avitantes. Es parte de la zona metropolitana de Monterrey i es el belediye mas pichon i urbanizado dela entidad, endemas aki topa el kampus sentralo dela Universita Otonoma del Muevo Leon.

Etimolojia trocar

El nombre de la sivdad San Nicolás de los Garza tiene un orijin en lingua kastilyana en onra a San Nikola Tolentino, la alkunya Garza es por la alkunya del espanyol Pedro de la Garza, el fundador del kazal de San Nicolás.[1]

Istorya trocar

San Nicolás de los Garza se fundo el 5 de fevrero de 1597. Los primeros avitantes, eran ombres aborijinalos, alazapas, ayalas i alincheños, entre otros; todos hueron nomados. A diferencia de una buena parte de las antiguas sivilizasiones que tenyian dyoses i creyian en huersas altas, las tribus afinkadas en esta zona no dejaron restos ke permitieran distingir alkuna relijion o espiritualidad. Estas tribus mataron a Don Domingo Manuel, Don Pedro de Iñigo i otros evropeos ayegados a la rejion.

El primer nombre de este kazal fue el de la Estancia Díaz de Berlanga. San Nicolás se fundó inmediatamente dempués de Monterrey, kuando Don Diego de Montemayor sedió estas tierras a su eskribano, Don Diego Díaz de Berlanga, a Don Pedro de Iñigo, a Don Domingo Manuel i a Don Pedro de la Garza, ansina komo a los sus hijos. Los integrantes de estas famiyas hueron los primeros povladores de San Nicolás de los Garza. Don Diego Díaz de Berlanga, fue kien redakto el papel dela fundasión de la sivdad de Monterrey i otorizo junto a don Diego de Montemayor solares i tierras de lavoro a los primeros avitantes evropeos; por lo que el 5 de febrero de 1597, fue echa a merced de las tierras del norte de la sivdad, ande tuvo el su orijin esta lokalidad.

Jeografia trocar

 
El serro de Topo Chiko.

San Nicolás de los Garza es un belediye urbano ke topa al sentro de la rejion metropolitana, limita al norte kon el belediye de General Escobedo, al sud kon el belediye de Guadalupe i Monterrey, al este kon Apodaca; y al oeste topa kon el belediye de Monterrey. Es el belediye mas pichon del estado i el su territorio konta kon 56 km2 y la kavesera del velediye esta a una altitud de 500 metros por ensima del nivel de la mar.

Orografia trocar

Es en el belediye de San Nicolás de los Garza, ande se topa el Cerro de Topo Chico (Serro del Topo Chiko), la mayor altitud del belediye.

Governo i administrasion trocar

Alkalde Periodo
  Fernando Alejandro Larrazabal Bretón 2000-2003
  Miguel Ángel García Domínguez 2003-2006
  Zeferino Salgado Almaguer 2006-2009
  Carlos Alberto De la Fuente Flores 2009-2012
  Pedro Salgado Almaguer 2012-2015
  Víctor Oswaldo Fuentes Solís 2015-2018

Edukasion trocar

Muevo Leon es uno de los estados kon alto desvelopamiento edukativo, en el belediye de San Nicolás de los Garza se topa el kampus sentralo la Universita Otonoma de Muevo Leon, maksima kaza de melda dela entidad i es universita publika dentre las grandes del paiz.

Akodros trocar

En San Nicolás de los Garza ay ermanamientos kon:

Ver endemas trocar

Referensias trocar

  1. San Nicolás de los Garza INAFED, 8 de djulio de 2017.

Atamientos eksternos trocar

  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre San Nicolás de los Garza


Muevo Leon | Monterrey  
Belediyes Anáhuac | Apodaca | Aramberri | Guadalupe | Monterrey | San Nicolás de los Garza | San Pedro Garza García | Santa Katarina