El panbasho (pambazo, en kastilyano) es un alimento de la kuzina del Meksiko en su konoser. Asegun, es parte de la kuzina espanyola misturada kon la kuzina sefardi desde el periodo kolonial. Endagora es un alimento del sentro del paiz djeneralmente hecho kon chorizo i patatas, anke tambien se yena de otros ingredientis komo karne de indiano o poyo, karne de kodreriko o karne de porko; yenado kon keso fresko, krema, lechuga pikada i paprika o biber, un zarzavat ke es yamado chile; en munchos lugares se aze de forma diferente, anke en alkunos kazales komo en Malinalco, Tequixquiac o Puebla de Saragosa se konserva la forma sefardi de azer el pan basho kon asemite.

Panbasho echo kon asemite, a la forma antika de los kripto-djudios.

Istoria trocar

El nombre de pambazo proviene del biervo ladino pan ke se uza para su elaborasión i ke proviene del pan basho o el pan basso virreynal en la Mueva Espanya.

"En este tipo de pan se mezclaban los esquilmos o restos de harina cernida con harina proveniente de trigos averiados o de calidad inferior; las panaderías elaboraban mínimas cantidades de pambazo, un máximo del 4% de la harina que entraba a la ciudad de México".
Virginia García Acosta, Las panaderías, sus dueños y trabajadores. Ciudad de México. Siglo XVIII.

Egzistiyan tambien tiendas ande se merkava este pan, konosidas komo 'panbasherias' (pambacerías).

Variedades trocar

Sivdad de Meksiko trocar

 
Panbashos de la Sivdad de Meksiko.

El panbasho de la Sivdad de Meksiko es una pan yamado telera yeno de patata despedezada kon chorizo o longaniza, lechuga pikada, keso fresco i krema; posteriormente es banyado en salsa de chile ancho. Ansina en la kapitala del paiz, se diz ke era un pan prove sin sabor a sal o a dulse, de ayi el nombre de pan basho o pambazo.

En la Sivdad de Meksiko i la su zona metropolitana, es un alimento de antojo para el nifus de bashos rekursos ekonomikos, el panbasho es merkado en chikas kuzinas en las kalejas de la grande sivdad, alkunos vistantes gustan de probar la komida de antojo de los kapitalinos, endagora se merka en el menu de grandes ristorantes komo en el delas chikas fondikas.

Referensias trocar