Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.


Louisa Hanoune (en arabi لويزة حنون, nasida el 7 de Avril de 1954 en Shefka, vilaya de Jiyel, Arjelia) es la sefa del Partido de los Lavorantes de Arjelia (PT). En 2004, yego a ser la dosena mujer de un payis arabo o musulmano en ser kandidata ala presidensia, diskues de Aisha Mint Jiddan ala presidensia de Mauritania en Novembre de 2003.

Biografiya trocar

Hanoune nasio en Shefka. Los sus djenitores eran guertelandos de la rejion de montanya de la vilayet de Jiyel, i la su famiya bivio en la sivdad de Annaba diskues deke la kaza de la famiya era destruyida por la armada de Fransia durante la Gerra de Independensia de Arjelia. Eya era la primera mujer de la famiya en ambezar en la eskola. Por modre de la ley del payis, ke azia la edukasion libbera i ovligada, eskapo el lise i ambezo diskues en la universita, para diskues lavorar en entreprisas de transporto aereo. Kuando eya keria ambezar dirito en la Universita de Annaba, el su padre se opozava.

Kariera politika trocar

Diskues de 1989, Arjelia acheto la kriasion de partidos politikos. Antes de esto, ya Hanoune azia parte de aktivikas politikas defendidas, i era aprezada varias vezes desde 1981, por apartener a la Organizasion de Lavorantes Sosyalistas. En 1990, eya i otros aktivistas fondaron el Partido de los Lavorantes de Arjelia (PT), del kualo eya es la shefa desde la su fondasion.

Durante la Gerra Sivil de Arjelia de los anyos 1990, Hanoune era una de las politikas opozadas enel Parlamento de Arjelia a los trokamientos propozados por el Frente de Salvasion Islamiko, kudiando los valores sel sekularizmo eredados de la kolonia franseza, d'akodro kon la politika sel su partido -ma era opozada ala serradura del FIS.

En Djenero de 1995, era asinyada la Plataforma de San Egidio, kon el buto de eskapar la Gerra Sivil. Enel anyo 2004, dechidio ser una de las kandidatas ala presidensia de Arjelia. [1] Diskues, era kandidata en las eleksiones de 2009[2] i 2014[3]

Referensias trocar

Atamientos eksternos trocar