Libanon es un filmo de gerra yisraeli dirijida por Shmulik Maoz. El filmo resivió el Leon de Oro en el 66 Festival Internasional de Sinema de Venesia, [1], pasando a ser ansina el primer filmo yisraeli el kualo a resivido este premio. El filmo no a sido muy difundido ainda; endemas de ke en Yisrael el filmo es objekto de polemikas.[2] El filmo ya tiene ainda 10nominasiyones a los premios Ofir, los premios de la akademia del sinema yisraeli.

Istorya trocar

El filmo, gravado dentro de un tank, amostra la istorya de un tentamyénto de reskatar a un grupo de parakaidistas dentro de una sivdad de Libanon basho akoso por parte de las huersas sirias. [3] Este filmo es dirijido por Shmulik Maoz, el kualo se baza en las sus eksperiensias komo un mansevo soldado yisraeli durante la gerra kon Libanon enel anyo 1982. Este es un filmo anti-gerra.

Reparto trocar

  • Oshri Koen
  • Zohar Shtrauss - Gamil
  • Michael Moshonov - Yigal
  • Itay Tiran - Asi
  • Yoav Donat - Shmulik
  • Reymond Amsalem
  • Dudu Tasa

Premios trocar

Dempués de resivir el Leon de Oro en el 66 ª Festival Internasyonal de Sinema de Venesia, Maoz deklaró: "Dediko este premio a los miles de personas en todo el mundo kualos, komo yo, ritornan de la gerra sanos i salvos. Paresyese kualo están muy bien, ke lavoran, se kazan, tienen ijos. Afilú dentro de la su memoria, van sigir siendo feridos en la su neshamá." [4]. Endemás, kuando resivyó el premyo, Maoz disho ke el partaja el su premio kon todos los ke pudyeron tornar bivos de esta terrivle gerra[5]. Maoz avló al djurnal The Observer:" El punto de un filmo komo este es avrir una diskusion para ke la jente avle entre sí sobre problemas emportantes. Esto es algo kualo no se puede aser si se asen boikot a los filmos. No tiene sentido aserle boikot a el arte. Ulai no avría ganado si Jane Fonda avía sido parte del djurado, ma no fue ansina"[6]. El djurnal britániko The Guardian lo deshkrivió komo una "eleksiyon kontrovertida" [7]. El Leon de Oro es el má alto rikonosimyénto dado a un filmo yisraeli asta oy endia. Maoz dize ke munchas personalitás emportantes yisraelis estaban en kontro de ke se presentasse "Libanon" en el Festival Internasional de Sinema de Venesia. [8] El djurado de Venesia estuvo presidido por Ang Lee, el kualo avía ganyado el Leon de Oro en Venesia en el anyo 2005 kon Brokeback Mountain. "Libanon" kompitió kontro otros 24 filmos. [9] La viktoria en Venesia kavzó un aumento en la popularitá del filmo enel Festival Internasional de Sinema de Toronto. [10]

Reaksiyon trocar

El djurnal New York Times deshkrivió a "Libanon" komo "una asombroza obra de sinema". Este periódiko también lo deshkrive komo "gráfikamente violento". Por otro lado, el magazin Variety dize ke "Libanon" es "la má audaz i amijor" de los resientes filmos yisraelis bazadas en las gerras del Libanon [11]. Asigun The Guardian, egzisten temores de ke "Libanon" jenere espanto entre los mansevos ke toka alistarse en las huérsas de defensa.


Referensias trocar