La Apala

(Redirijado de La Hapala)

El movimiento de la Apala (ההעפלה‬) i su fuersa empeso en el empesijo del komando Ingles en la tierra de Israel.

El vapor Exodus
El vapor Braha Fuld

Istoria trocar

Los vapores de los emigrantes arivaron a Israel en los anyos 20 i 30 de el 20 sieklo. Los Ingleses prometieron ayudo a los djudios de fondar una kaza nasional para el puevlo djudio kon el pakto de Balfur en el anyo 1917. Pero el governo Ingles defendyo la entrada de los djudios a Israel en todos estos anyos. Los emigrantes eran djudios ke vinyeron a la tiera de Israel sin permission del governo Ingles. El governo Ingles persijio a los rejudiados i los nombro emigrantes illegals. En el mez de mayo 1945 se eskapo la Sigunda Guerra Mondiala, lo maz parte de los djudios de la Evropa eran refugidos sin kaza. La maz parte de los emigrantes eran los ke salvaron de la Shoá ke fuyeron de la Evropa a la tiera de Israel. Los emigrantes vinieron a Israel para fondar sus kazaz i un governo djudio endependyente.

En los anyos de la II Gerra Mondiala se apoko la emigrasion. Despues de la fin de la II gerra mondiala pujo la emigrasion, achakes la danunsia ke se aspera ke se va fondar un governo djudio en Israel. El vapor Mataroa partio para Israel kuando eskapo la II Gerra Mondiala. Lo maz de los viyajadorez teniyan permiso de entrar a Israel. El Mosad Aliya-Bet i la armada amerikana organizaron este vapor. Entre los pasajeros aviya los ke salvaron del kampo de konsantrasion Buchenwald. De la kuala se salvaron grasiaz a la konfiensa i ayudo de unos a los otros. El vapor Hana Senesh, al nombre de la gerreadora, arivo al porto de Israel en disiembre 1945. El vapor arivo serka de Nahariya i despues se undyo. En el anyo 1946 pujo la emigrasion a Israel. Los emigrantes ke salyeron a kamino fueron dirijidos de parte del partido Ha’hagana. El vapor Tel-Hay partyo para Israel en marso 1946. El vapor Ord Wingate, al nombre de un soldaro Ingles, ke ayudo muncho para los kazales djudios partyo en marso 1946. El vapor al nombre de Eliyahu Golomb, persona de la Hagana, partio para Israel en mayo 1946. El vapor de emigrantes Ha-hagana estava muy yeno, partio para Israel en junio 1946. Al vapor Ha-hagana se ajustaron emigrantes del vapor Biriya; eyos arivaron al vapor kon barkas de peshkadores.

Filmo

El vapor Haviva Ryke al nombre de una gerreadora de la Hagana; Haviva Ryke vino a Isrel de la evropa tabela de protesto. Haviva Ryke trusho refujidos djudios ke salvron de la Shoá; Haviva Ryke arivo al porto de Haifa an junio 1946. Los emigrantes fueron aprezados en la presion de Atlit. El governo Ingles los konsidero komo illegales. Los lideres del lugar penaron para salvar los emigrantes de la presion, i eyos salyeron del kampo Atlit despues de unas kuantas semanas. El vapor Josiah Wedgwood al nombre de el lider Ingles, partio a Isreal an yunio 1946. Kuando los emigrantes del vapor Josiah Wedgwood arivaron al porto de Haifa. Todo fueron aprezados en la prision de Atlit.

El puevlo se alevanto para ke les den un governo libro I emigrasion libra. En los demostrasiones uvo sienes I milles de jente. El vapor de emigrantes Ha-hayal Ha-Ivri arivo a Haifa en el 31 de julio 1946. El vapor de emigrantes Braha Fuld Arivo a Israel en el 22 de Oktobre 1946. Todos los emigrantes del vapor Braha Fuld fueron aronjados a Kipre.

En el anyo 1947 pujo la emigrasion. Todos los emigrantes fueron embiyados a las presiones de los Ingleses an la isla de Kipre. Vapor al nombre de eskrivano djudio amerikano Ben Hecht. Salio del porto Port-de-Buk en Fransia en el 1 de marso 1947. El vapor kon el nombre Ha-Tikva al nombre de la marcha djudia. Arivo a Israel en el Mayo 1947, todos los emigrantes fueron aronjados. El vapor al nombre de Haim Arlozorov salio; I arivo serka de Bat-Galim en Haifa en el 28 de Febrero 1947. El vapor de emigrantes Mordey Ha-Getaot; Estava yeno de emigrantes. arivo al porto de Haifa en el 24 de Mayo 1947. Vapor al nombre de Shivat Zion salio del bodre de la mar de Algiria. El vapor Yetziat Eropa Tashaz - Exodus; Salio en el 11 en Yulio 1947 del sud de la Fransia. Los Inglezes aforsaron a los emigrantes, 4,515 personas. Salir de la tiera de Israel. Los emigrantes fueron suvidos a los vapores por fuersa. I fueron embiyados a los campos de los refujados en la Evropa; El Vapor de los emigrantes Af-Al-Pi-Hen fue organizado de parte de la Hagana; Af-Al-Pi-Hen salio en 17 de Septembre 1947. Los vapores de gerra de los Inglezes atakaron el vapor en medio de la mar; despues de una fuerta peleya, los emigrantes fueron aronjados a Kipre. El vapor de emigrantes Medinat Ha-yehudim arivo al bodre de la mar de Israel En el 2 de Oktobre 1947. Los Inglezes izyeron una batalia muy fuerte ko armas kontra los emigrantes. El vapor de emigrantes Knesset Israel Entro a Israel en Novyembre 1947. El vapor de emigrantes Lo Tafhidunu kontinuo el partido de emigrasion; fue organizada de parte del Mosad le-Aliya Bet i partio en Desyembre 1947. Los emigrantes suvyeron al vapor kon suz kosaz personales; El vapor arivo a Israel en el 23 de Desyembre 1947. El viaje en el vapor estava muy difisil I dura. La jente estavan uno al lado de otro en el fondo del vapor. una parte de los emigrantes suvieron al vapor de barkas chikas. El pasar de un vapor al otro fue en de noche i kon muncho peligro; El vapor de emigrantes Pan York salio a kamino i arivo a Israel en la fin de Disyembre 1947, despues ke arivo a Israel; Se nombro el al nombre Kibutz Galiyot.

El anyo 1948 empeso despues de la desisyon “29 de Novyembre”. En el kongresso de la Nasiones Unidas, El vapor de emigrantes Ha-Umot Ha-Meuhadot, Arivo a Isrel en el primo de Janviye 1948. Kon una kuedra fueron travados del vapor a la tiera. Los emigrantes se detuvieron de la kuedra en abashando del vapor. Fina ke el viajador del alkavo abasho sigura mente a la tiera. El vapor de emigrantes La-Nitzahon arivo a Israel en el 8 de Mayo. Un poko antes de la deklarasion del Estado de Israel en el 5 de Iyar , 14 de Mayo 1948. despues de la deklarasion del Estado de Israel tornaron los emigrantes ke fueron aronjados.

Atamientos eksternos trocar

  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre La Apala