Kito
קיטו
Quito / Kitu
Bandyera de Kito קיטו Quito / Kitu Escudo de Kito קיטו Quito / Kitu
Paiz Ekvador
• Vilayet Pichincha
• Kanton Kito
Pozision  
• Altura 2850 m
Superfisia n/d
Povlasion 1 978 376 mor. (2019)
• Densidad n/d
Jentilisio Kitenyo /-a
Alkalde n/d
Pajina web [1]

Kito (en espanyol halís: San Francisco de Quito) es la sivdad kapitala de Ekvador, tambien es la sivdad capitala del vilayet de Pichincha, ay aqui una poblasion estimada de 1,9 millones de morantes enel anyo 2019. Es una grande urbe que forma parte de la Zona Metropolitana.

El Centro Historico de la sivdad de Kito fue declarado por la UNESCO, komo Erensia Kulturala dela Umanitad en el anyo de 1978, siendo el primer centro historico rekonosido por ese organizmo internasionalo.

Etimolojia trocar

El nombre de Kito proviene del biervo kichwa; Kitu, nombre de orijin indijena.

Istoria trocar

Los embezos arkeolojikos senyalan ke en el sektor del Inga, una hazienda topada sirka del monte Ilaló, alrededor del anyo 1030 a.c. moraron puevlos nómadas ke se dedikavan a la kazeria, la peshka y la arekojida de frutos.​ Robert Bell, kien fue el primer estudiozo ke embezo esa zona, determinó que la roka obsidiana uzada para la kreasion de erramientas datava del 7.080 d.K., posteriormente se afinko la su edad en más de 12 milyenios de antigedad, komo se lo rekonose aktualmente.​ Debido a eyo, por agora, es konsiderado komo el lugar kon el afinkamiento umano más antiko del paiz.​ Este primer emplazamiento pertenese al período paleolítico, el kualo se karacterizó por el amplio uzo de losmorantes de aquel material ígneo del ke se han topado sirka de 80 mil piezas.

Jeografia trocar

La sivdad de Kito topa en medio de muntanyas de la Rejion Andeana; el volkano Pichincha se topa al oksidente de la sivdad.

Infraestruktura trocar

Komunikasion i transporte trocar

 
Teleferiko.

Kito konta kon una grande rede de estradas kue kovren un elevado porsentaje del territorio del belediye, mesmamente es aprovechado por la una grande kantidad de linyas de otobusos kue konektan kon munchos belediyes del estado i las prinsipales sivdades del paiz, el belediye konta kon una Terminal de Otobusos.

Es chiko el uso de transporte kolektivo, anke agora mesmo, esta amuchiguando el uzo de teleferikos.

Guápulo, Kito trocar


 
Kito
 
Kito

Akodros trocar

Sivdades ermanas trocar

La sivdad de Kito es ermanada kon las sigientes sivdades:

Ver endemas trocar

Referensias trocar


Atamientos eksternos trocar

  Klika akí para ver las imajes de Commons ensima de Kito.