Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Zumpango de Ocampo
זומפאנגו די וקאמפו
Escudo de Zumpango de Ocampo זומפאנגו די וקאמפו
Paiz  Meksiko
• Estado  Meksiko
• Rejion Zumpango
• Belediye Zumpango
Pozision 19°54'N, 99°8'O
• Altura 1259 m
• Distansia 78 km a Sivdad de Meksiko
Superfisia n/d
Povlasion 50.742 mor. (2010)
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde n/d
Pajina web http://www.zumpangolandia.com/


Zumpango de Ocampo es una sivdad del Estado de Meksiko i kavesera del belediye de Zumpango; es endemas, es kavesera rejionala del Rejion Zumpango. Tiene una povlasion de 50.742 moradores. Antika mente fue un altepetl o kazal del imperio azteko, al norte de la grande Tenochtitlan, en los limites kon la sharfa komarka de Teotlalpan i el Vale de Meksiko.

Etimolojia trocar

Tzompanco, en lingua orijinaria sinyifika Lugar de fila de kranios, el orijen del biervo en lingua nahuatl es tzompantli (fila de kranios), i -co (lugar), deriva de una aglutinasion de palavras; el biervo en kastilyano kedo komo Zumpango, la alkunya es en onra al politiko Melchor Ocampo, ansina keda la toponimia komo Zumpango de Ocampo.

El primero nombre de la sivdad fue Zumpango de Victoria, dempues de la independensia de Meksiko, en el anyo 1824 kuando se forma el partido de Zumpango al kriarse el estado de Meksiko en ese mismo anyo.

Jeografia trocar

La sivdad se fonda al norte del Vale de Meksiko, en las beiras del Lago de Zumpango, lugar emportante para el kulto delos aztekos, fue un altepetl o afinkamiento azteko.

El lago de Zumpango es el bodre naturalo, enjuntamente a las Lomas de España, kolinas sekas azia el norte; al oriente es el Vale de Meksiko ande abasha el Rio delas Avenidas de Pachuca azta yegar al Grande Kanal dela Sivdad de Meksiko.

Ekonomia trocar

La industria, los servisios, el turizmo i el komersio son la prinsipal aktividad ekonomika de la sivdad, aki es punto estratejiko para el komersio del norte del estado de Meksiko i el sud del estado de Hidalgo.

Turizmo trocar

El turizmo es parte emportante de la ekonomia de la sivdad de Zumpango de Ocampo. Ay aki un chiko sentro istoriko es kuenta kon galanas fraguas. Endemas es una sivdad ande la jente se puede desplazar azia otrunas lokalidades emportantes por ser kaversera rejionala.

La sivdad de Zumpango de Ocampo konta kon una emportante oferta ostelera, ay aki munchos sitios de intereso ande los turistas pueden visitar.

  • Alkaldia, fragua onde governa el ajuntamiento o konsesho del belediye de Zumpango.
  • Parrokia de la Purisima Konsepsion, emportante fragua relijioza del estado, sede del dekanato.
  • Antiko Espital.

Galeria trocar

Personas afamadas trocar

Referensias trocar


Atamientos eksternos trocar

  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Zumpango de Ocampo