Tijuana
טיחואנה
Escudo de Tijuana טיחואנה
Paiz  Meksiko
• Estado Basha Kalifornia
• Belediye Tijuana
Pozision 32°31′51″N 117°01′12″O
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 1,300,983 mor. (2010)
• Densidad n/d
Jentilisio Tijuanense
Alkalde Juan Manuel Gastelum Buenrostro
Pajina web http://www.tijuana.gob.mx/


Tijuana (Kastilyano: Tijuana) es una sivdad de Basha Kalifornia y es la sexta sivdad kon mas povlasion del paiz. Konta kon una povlasion de 1,300,983 avitantes morando en la sivdad[1] i la zona metropolitana konta, asegun kon 1,895,804 avitantes. Tamben es la frontiera mas kruzada del paiz i la sivdad mas alejada de la kapitala del paiz, al norte topa kon el lindero del estado estadounidense de Kalifornia, es una sivdad pegada kon la sivdad de San Diego, la frontiera topa kon la lokalidad de Chula Vista, en el kondado de San Diego.

Etimolojia trocar

Tijuana, en insierto el su siknifikado, el orijen del biervo en lingua yumana seria tiguan (tartaruga), otra version diz ke viene el kastelyano Tía Juana la mas konyesida y asetada, en onra al rancho de la Tía Juana, propiedad de Saúl Rojas, lugar onde dizese ke nasio la sivdad.

Istoria trocar

El primero eksplorador evropeo que navego al borde de las beiras que agora es el belediye de Tijuana hue Juan Rodríguez Cabrillo, kien partió del porto de Ensenada, rumbo al norte i deskués de navegar seis días, del 23 al 28 de septiembre de 1542, arrivó a la bahia de San Diego.

Jeografia trocar

 
San Diego-Tijuana desde el espasio.

Tijuana es una sivdad ke topa en la frontera de los Estados Unidos. Es kavesera del belediye del mismo nombre, el kual linda kon el oseano pasifiko al oeste, al norte keda la mesa de Otay i la frontiera, al este topa kon las montanyas de la Sierra Juarez I al sud topa kon otras lokalidades del belediye de Tijuana.

Ekonomia trocar

Tijuana es la kapitala ekonomika i komersial de Basha Kalifornia, es una de las sivdades ke mas amuchigua ekonomikamente en el paiz, konta kon industria pesada, makiladoras i botigas de magazine.

Turizmo trocar

 
Plaj de Tijuana.
 
Centro Cultural Tijuana.

La sivdad de Tijuana es una de las sivdades mas visitadas de Meksiko, la diversion, el ozio i el komersio zon los prinsipales atraktivos de los estadounidenses ke kruzan la frontiera azia Tijuana:

Edukasión trocar

Tijuana alberga un grande numero de universidades. La mayorita zon publikas, pero enlos anyos aktualos ha inkrementado el numero de universidades privadas.

Akodros trocar

Sivdades ermanas trocar

La Sivdad de Tijuana konta kon munchos ermanientos:

Konsulados trocar

  •   Konsulado djeneral de Estados Unidos.
  •   Konsulado djeneral de Guatemala.
  •   Konsulado djeneral de la Repuvlika Popular Kina.

Ver endemas trocar

Referensias trocar

  1. Tijuana Lista de lokalidades, 18 de jenero de 2017.

Atamientos eksternos trocar

  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Tijuana