Shas
Lider Eli Yishai
Portaboz {{{portavoz}}}
Fondasyon 1984
Sede Yerushalayim
Ideolojiya politika Yalkut Yosef, Populismo, Djudaismo Sefardi
Afiliasyon internasionala Sin alineasyon internasional
Sitio web www.shasnet.org.il

Shas (en ivrit: ש"ס) o "Asosiasyon Mondial de los Guadrianes Sefaradim de la Tora" (en ivrit: התאחדות הספרדים העולמית שומרי תורה ) es un partito politiko de Yisrael, representante de los sefardim ultraortodoksos i mizrahim arifujiados de los paezes arabos.

Fue fondado en 1984, basho el liderazgo de Ovadia Yosef, para antonses el Sinyor Gran Rabino Shefe de la Medinat kon el su apoyo del Rabino Elazar Schacha, para antonses líder de los djudeos ashkenazim no chasidim, konosidos komo Mitnagdim.

Ese mismo anyo, en las eleksiyones, iva obtener katro asientos. El partido iva progresar en las sigientes eleksiyones, kon el su mayor numero de asientos obtenidos enel anyo 1999, 17 diputados. Iva bashar asta 11 enel 2003 i en las eleksiyones lejislativas del anyo 2006 obtuvo 12 diputados, kedando como tresera huersa politika por delantre de partidos komo el Likud. Poko dempues de las eleksiyones, Shas iva entrar en la koalisyon de governo de Ehud Olmert, siendo ansina ministro el su lider aktual, Eli Yishai.

Varios diputados del partito son akusados por kontroversias komo la proposisiyón de deportar a 400 olim no djudeos en la Medinat ilegalmente en el paez.

En las eleksiyones de 2013 iva obtenir 11 diputados sin entrar en la koalisyon de governo de Netanyahu, kedando en la oposisiyón.


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.