San Pedro Sula es una sivdad de la Honduras, kapital del departamento de Cortés. Ay aki una povlasion de 1,000,380 avitantes, la urbes es afinkada ensima del Val de Sula i en las sayas dela serralada de Merendón. Es una de las sivdades mas emportantes de la Amerika Sentrala, endemas es kapital industriosa del paiz.

Ikono de referensias
Ikono de referensias

Este artikolo o seksion nesesita referensias ke apareskan en una puvlikasion soportada.
Puedesh, akresentar o enkomendar al autor prinsipalo en la su hoja de diskusion. Mientres tanto, no kites este avizo.

Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

San Pedro Sula
סאן פידרו סולה
Bandyera de San Pedro Sula סאן פידרו סולה Escudo de San Pedro Sula סאן פידרו סולה
Paiz  Honduras
• Departamento Cortés
Pozision 15°30′00″N 88°02′00″O
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 1,000,380 mor.
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde Armando Calidonio
Pajina web n/d

Etimolojia trocar

El antiko nombre del asentamiento ande se konstruyo la sivdad no es presiso, ma se diz ke proviene de la lingua nahuatl i se kreye ke es Zollan, kon signifikado de Lugar de godornizes; anke ay otra version ke diz ke proviene del biervo Usula, komo Lugar de pasharos.

Istoria trocar

La sivdad de San Pedro Sula fue fondada el 27 de djunyo de 1536, basho el nombre de San Pedro de Puerto Caballos por el konkistador espanyol Pedro de Alvarado. La viya se establesió en el kazal indígena de Tholoma, al norte de la aktual sivdad i muy sirka a Puerto Cortés, en la mar Karibe.

Jeografia trocar

 
Val de Sula

San Pedro Sula es la sivdad kapitala polítika desde el 4 de djulio de 1893. San Pedro Sula limita al norte con el belediye de Choloma. Al sud kon el belediye de Villanueva, al este kon el belediye de La Lima y al oeste: con el departamento de Santa Bárbara.

La sivdad de San Pedro Sula es afinkada ensima del Val de Sula, planada ke yega azta la Mar Karibeana, ande tambien ay serraladas ke bordean el Val de Sula, al oeste es la Serralada del Merendón, ande se topa el Parke Sasionalo de Cusuco.

Ekonomia trocar

La sivdad de San Pedro Sula es una de mejoras sivdades mas puededoras de Honduras; el su nivelo de desvelopamiento umano es alto, la su zona industriosa konta kon emportantes signaturas internasionalas.

Turizmo trocar

 
Katedrala de San Pedro Sula.

La sivdad de San Pedro Sula konta kon una emportante oferta ostelera, ay aki munchos sitios de intereso ande los turistas pueden visitar.

  • Palasio de governo, fragua onde governa el governador del estado.
  • Palasio munisipal, fragua onde governa el ajuntamiento o konsesho del belediye de San Pedro Sula.
  • Katedrala de San Pedro Sula, emportante fragua relijioza del paiz, sede del governo del obispado.
  • Esnoga Maguen David, emportante fragua relijioza de la komunita djudia de Honduras.
  • Parke Central

Demografia trocar

 
Esnoga Maguen David.

En la sivdad moran el 80% de la poblasion de todo el estado.

Relijion trocar

La mayoria de la povlasion de San Pedro Sula es kristiana, la iglezia mas konfesada es la Iglezia Katolika, konta kon una katedrala metropolitana i numerosas parrokias i kapiyas para el kulto katoliko, San Pedro Sula es uno de sentros relijiosos mas emportantes del paiz.

Endemas ay otrunas komunitas relijiozas grandes komo los Testemunyos de Jehova, los mormones, iglezias protestantes pentekostalas i komunitas kristianas muevas. Ay aki tambien una grande komunita atea o sin relijion.

La grande mayorita de la komunita djudia del paiz es afinkada en la sivdad de San Pedro Sula, ay aki una esnoga yamada Maguen David.

Kultura trocar

San Pedro Sula es una de las sivdades kon una grande oferta kulturala, filmo, teatro, muzeos, artes plastikas e artes populares.

Akodros trocar

La Sivdad de San Pedro Sula tiene munchas sivdades ermanas:

Ver endemas trocar

Referensias trocar

Atamientos eksternos trocar

  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre San Pedro Sula