Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Nagorno-Karabah o Alto Karabah[1] (en azeri: Dağlıq Qarabağ; en lingua armenia: Լեռնային Ղարաբաղ Lernain Garabah; en lingua rusa: Нагорный Карабах, Nagórni Karabáh) es una rejión konfliktiva de Transkavkazia, ke aze parte de jure de Azerbaidjan, ma de facto se ankontra basho el kontrolo de la Repuvlika de Nagorno-Karabah.[2]

La rejion de Nagorno-Karabah

Gerra entre Azerbaidjan i Armenia trocar

El 10 de Disiembre de 1991, dempues de un referendum ke no akseptó la komunita azeri de la rejion, los armenios de Nagorno-Karabah dechidieron kriar un payis independiente. El govierno de Rusia propozó muchiguar la otonomiya de la rejión, ma esto no fue akseptado por dinguna de las dos komunitas i se dezvelopó una gerra entre el govierno de Azerbaidjan i los independentistos de Nagorno-Karabah, loskualos tenían la ayuda de Armenia.[3] Ala fin del anyo 1993, ya la gerra tenía amortadas unas 20.000 personas i unos 800.000 refujiados azeris en otras rejiones del payis.

Enel anyo 1994, se akodró deshar de gerreyar. Desde este momento, la mayor parte de Nagorno-Karabah, ansina komo otras rejiones vizinas de Azerbaidjan (en total el 14% del payis) estan basho kontrolo de Armenia endjuntamente kon las huérsas armadas de la Repuvlika de Nagorno-Karabah. Desde esta anyada, representantes de los goviernos de los dos payises tentan azer la paz, kon el ayudo del Grupo de Minsk de la OCDE.

Referensias trocar

  1. Nagorno Karabaj, enel diksionario de la Real Akademia de la Lingua Kastilyana.
  2. CIA official site (en lingua inglesa)
  3. PLAYING THE "COMMUNAL CARD": Communal Violence and Human Rights. Human Rights Watch

Ver endemas trocar

Atamientos eksternos trocar

  Klika akí para ver las imajes de Commons ensima de Nagorno Karabah.