La Musika Mizrahi (en ivrit: מוזיקה מזרחית, Muzika Mizrahit) es el jenero Oryental de la musika yisraeli. Kombina elementos i ritmos de la musika araba, musika turkana i musika gréka trayidos a Yisrael por los mizrahim y sefardim. Suele ser kantada en ivrit, mas suele ser kombinada a vezes kon algumas frases en arabo, gréko, turko u otros idiomas de las tyerras a las que los artistas djudios trazan las sus raizes ansestrales má resyentes. El signifikado literal de la palabra Mizrahi en ivrit es "Oryental" o má bien, "del Este".

Esta ója se esta tresladando de la lingua kastilyana, desde el artikolo Música Mizrají, i por esto puede tener yerros sintaktikos o eskrita sin tresladar.
Puedes kontrivuyir kon la Wikipedia akavando la tresladasiyon desde el artikolo orijinal.

Las kansiones mizrahim tipikas tienen un instrumento de kuedra dominante, ke suele ser el violin, el oud o el bouzouki. Las kansiones mizrahim típicas suelen ser usualmente de notas altas. Los temas en los ke se bazan las kansiones mizrahim son muncho má simples ke las del pop/rock Israeli, por egzemplo.

El orijen de la musika mizrahi trocar

Orijen trocar

En la musika y el espektakulo de la moderna Medinat Yisrael, la musika mizrahi es muy popular, i puede ke sea la má popular de todas. Afilu la su fama es un fenomeno muy resyente. Asta los anyos 70, el kontrolo de la endustria de la musika en Yisrael lo iva tener la musika pop, kon enfluensia de la kultura de Evropa Oksidental. Los burokratas de las kazas de produksiyon de diskos sólu no ivan tener enteres en la musika Mizrahi; lo ke eyos ivan aser era firmar akódros de musika má a los sus gustos, komo la musika pop i rock de estilos amerikano i evropeo, komo por egzemplo, Kaveret i Shlomo Artzi en los anyos 60 i 70, i en los anyos anteriores en musika "pionera", kon musikos idealistas, komo Naomi Shemer i Yehoram Gaon.

Las komunitas de olim yisraelis de los payises del Medio Oryente i el Magreb an kriado durante los ultimos 50 anyos una musika ke kombina elementos de la musika araba, turkana i gréka, djunto kon la musika yisraeli de asta ese antonses, dominada por la kultura ashkenazi. Al kontrario al Muevo Estilo Djudio, ke era la kriasyon konsiente de los olim de Evropa Oryental tratando de definir la "su" mueva edentidad komo yisraelis, la Musika Mizrahi es realmente un fenomeno espontaneo i autoktono[1]. Anke inisialmente iva ser resivida kon ostilidad por los faktores kulturales de Yisrael, a trokado a ser la huersa má poderosa, afilu, de la kultura yisraeli de oy endia.

El movimento ke dio orijen a la musica Mizrahi iva empesijar en los anyos 50, kon kantadores kaseros i sin edukasyon akademika-musikal formal ke ivan bivir en las máales abitadas por olim del Magreb i del Medio Oryente, komo en los bairros Temanies "Hatikva" i "Kerem HaTemanim" de Tel Aviv i endemas en maáles Marrokis, Irakis i Persas, los ke tokaban i kantaban en fiestas i en bodas. Estos kantadores ivan kantar en ivrit, anke kon un estilo notablemente asemejante al de la musica araba, kon enstrumentos tradisyonales, komo el Riq, el Oud, el Kanun i el Darbuka. En los anyos 60, ivan adisyonando enstrumentos komo la gitarra akustika i la gitarra elektrika, lo ke fiz ke el estilo iva tener un sonido má ekléktico y eksotiko ainda. Los kantadores ivan dekorar las sus kansiones kon trinos i otras entonasyones al estilo oryental, i la interpretasyon es gutural o nasal, anke la entonasyon es oksidental, sin las eskalas a katro tonos de la musika araba.

Las letras solían al principio ser tomadas de la literatura clásica hebrea, incluyendo textos litúrgicos y poemas medievales clásicos inclusive. Luego se fueron incorporando poemas contemporáneos y además fueron agregándose textos originales. Un ejemplo es la canción "Hanale Hitbalbela" (Hannale está confundida), cantada por Yitzhak Cohen. La letra es originalmente del compositor y poeta israelí Natan Alterman, pero cantada en un tono neta y tradicionalmente oriental.

Los anyos 70 i má adelante trocar

Uno de los primeros musikos mizrahies ke iva alkansar la fama fue Zohar Argov, ken era de Rishon LeZion i ke iva kreser kantando en la su esnoga, lanzando al mercado el hit que definió su carrera en la música Mizrahi, Perah BeGani (פרח בגני) ("Flor en mi gan").

Lista de Kantadores Mizrahim má konosidos trocar

Referensias trocar

  1. Regev and Seroussi (2004), pp 191-235

Ver endemas trocar

Atamientos Eksternos trocar