Minare

(Redirijado de Minaré)
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

El minare o alminar es el nombre kon el kualo se konosen las kulas de las mishkitas. Ambos nombres vienen del arabo منار, minār o manār, el primero del fransez minaret, tomado del turkano, minare, el kualo a la su vez lo toma del arabo i el sigondo direktamente kon el artíkolo arabo al-. El biervo arabo minar sinyifika «fener», deke en syeklos pasados era komun meter luzes en los minares kon el buto de oryentar a los ke viajavan verso la sivdad. En arabo el biervo ke se uza oy endiya es مئذنة mi'dhana, es dizir, lugar desde ande se aze el adhan o yamada a meldar.

Minares de la mishkita de Asuan

El su prinsipal buto es azer ke la mayor kantidad de djente pueda sentir kada una de las sinko yamadas a meldar. Para esto tiene uzualmente en la su parte alta, un balkon desde el kualo el muezin azia tradisionalmente la yamada a meldar uzando la su voz. Oy endiya, se uza un megafono.

La forma de los minares troka de rejion a rejion. En el Maghreb, las mishkitas tienen uno, de baza kadrada; el enshemplo kon mayor ermozura es el antiko minare de la Gran Mishkita de Kairuan en Tunesia. En el Oryente la majorita de las djamis tienen dos o katro minares, djeneralmente, i kon forma diferente. En las rejiones de enfluensia ottomana los minares de baza sirkulara, kon un balkon saliente i techo en forma de kono son ma komunes.

Minare de la Gran Mishkita de Kairuan

Ver endemas trocar

Atamientos eksternos trocar

  Klika akí para ver las imajes de Commons ensima de Minarés.