Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.


El Kebek (en fransez; Québec I en inglez: Quebec), ofizialmente yamado Vilayet de Kebek. Es una de los 10 vilayetes primeros de Kanada, topa al este del paiz, la su kapitala es la Sivdad de Kebek, la mayor sivdad es Montreal. Topan las sus frontieras kon los vilayetes de Ontario, Terranova, Muevo Brunswick i Labrador, es al sud del Oseano Artiko, tambien tiene frontiera internasionala kon los Estados Unidos azia el sud.

Province of Quebec
Privince du Québec

בֿילײאיר די קאיבק
Vilayet de Kebek
Bandyera Eskudo

Situasión de Kebek
Situasión de Kebek

Paiz:  Kanada
Entidad: Vilayet
Kapitala: Sivdad de Kebek
Mayor sivdad: Montreal
Linguas ofisialas: Fransez.
Forma de governo: Governo del vilayet
Shefe de governo: François Legault
Ekstension: 1 542 056 km2
Povlasion: 8 501 833
·Densidad: 0.6 ab/km2
Djentilisio: Québécois, Québécoise, Quebecer, Quebecers, Kebekiano, Quebecker, Quebeckers, Quebecchesi
Uzo orario: UTC−5
Kodigo ISO: CA-QC
Hoja web: https://www.quebec.ca, https://www.quebec.ca/en/

Etimolojia trocar

El nombre de "Québec", es un biervo de la lingua Algonquina kébec ke sinyifika "lugar ande el rio es magro", orijinalmente referido a la Sivdad de Kebek ande el rio San Lorenzo se aze mas magro. tempranamente la pronunsia se diz Québecq (Levasseur, 1601) i Kébec (Lescarbot, 1609).[1] El eksplorador frensez Samuel de Champlain dio el nombre de Québec en 1608 para fondar un kazerio en los territorios dela Mueva Fransia.[2] Este vilayet es a vezes mentado komo "La belle province" ("El galano vilayet").

Istoria trocar

 
La arrivada de Samuel de Champlain, el papo dela Mueva Fransia, anse de fonda Sivdad de Kebek

Denantes de la arrivada de los fransezos, Kebek estava avitado por diferentes puevlos aboríjinalos, entre los kuales afaman los inuits (antikos eskimales), los hurones, los algonkinos, los mohawks, los kree i los innus.

Mueva Fransia trocar

El primer eksplorador franséz en Quebec hue Jacques Cartier, ke en 1534 establesio en Gaspé una gran kruz de madera kon tres flores de lis, tomando posesión de aqueyas tierras en nombre de Fransia. Cartier deshkubrio el rio San Lorenzo.

Los fransezos se unen kon los indijenas hurones i otros kontra los irokesoz ke eran los aliados de los británikos. La Gerra de los Siete Años (1756-1763), entre Gran Bretanya y Fransia, toma un troko dezisivo en Norteamérika kon la derrota en 1759 del ejérsito de Louis-Joseph de Montcalm a manos del ejérsito britániko del djeneral James Wolfe en la batalya de los Yanos de Abraham, a las puertas de la sivdad de Quebec.

Jeografia trocar

El vilayet de Kebek komparte frontiera internasionala kon los Estados Unidos al sud i al norte kon el Golfo de Labrador; al oeste linda kon el vilayet de Ontaryo, al nordoeste kon el Nunavut. El vilayet es apartajado en diezisieten rejiones, la kapitala es Sivdad de Kebek.

Klima trocar

En el vilayet de Kebek ay variados kimas, el norte es de klima es yelido kon muncha inyeve; la mayor parte del territorio estatal es shara boreal kon inyevadas en invierno.

Governo i administrasion trocar

Organizasion territoriala trocar

El vilayet de Kebek es pastajado en 17 rejiones administrativas:

 
Rejiones de Kebek.

Kultura trocar

 
Castillo Frontenac, en la sivdad de Kebek, kapital del vilayet.

Ver endemas trocar

Referensias trocar

  1. Afable, Patricia O. and Madison S. Beeler (1996). "Place Names". In "Languages", ed. Ives Goddard. Vol. 17 of Handbook of North American Indians, ed. William C. Sturtevant. Washington, D.C.: Smithsonian Institution, p. 191.
  2. Error en la secuencia de órdenes: no existe el módulo «citation/CS1».

Atamientos eksternos trocar

  Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Kebek


Kanada | Ottawa  
Vilayetes: Alberta | Izla Prinzipe Edvard | Kebek | Kolombia Britanika | Manitova | Muevo Brunswick | Newfoundland i Labrador | Nova Scotia | Ontaryo | Saskatchewan
Territorios: Nunavut | Territorios del Noroeste | Yukon