Benjamin Netanyahu (en ivrit, בנימין נתניהו), literalmente, Binyamin Netanyahu, yamado Bibi) (nasido el 21 de Októbro de 1949 en Tel Aviv) es el aktual Primér Ministro de Israel desde Marso del anyo 2009. Antes el iva ser primér ministro desde el anyo 1996 al anyo 1999.

Benjamin Netanyahu en 2009.

Enel anyo 1967, Netanyahu se unió a la Tsavá i formó parte de una unitáf de komando espesial, en la kuala realisaban misiones sekretas i un reskate de sekostrados de la aerolínea Sabena enel anyo 1972. Endemás estuvo gerreando durante la Gerra del Yom Kippur enel anyo 1973 i alkansó el levelo de kapitán antes de ser dado de basha.

Myémbro del partito konservador Likud, fue primér ministro entre Abril del anyo 1996 i Mayo del anyo 1999. Benjamin Netanyahu es, asta oy endia, el único primér ministro de Yisrael nasido dempués de la kriasyon de la mediná. El fue ministro de finansas de Yisrael asta el 9 de Ogusto del anyo 2005, kuando el iva renunsiar ya ke estava en kontro del retiro de Israel de Gaza yevado a kavo por el primér ministro Ariel Sharon el mes mismo.

Famiya i vida personal trocar

Los padres de Benjamin eran Tsila y Ben-Zion Netanyahu. El su padre, Ben-Zion, es profesor de istorya djudia i fue editor de la Ansiklopedia Ebrea. El su ermano mayor Yonatan, fue amortado durante la Operasion Entebbe en 1976, es konsiderado éroe de gerra yisraeli. El su ermano chiko Ido es radiólogo i eskritor. Los tres ermanos fueron myémbros de las Sayeret Matkal (huérsas espesiales yisraelis).

Netanyahu se a kazado tres vezes. Tiene una ija, Noa, de la su priméra boda, i otros dos ijos kon la su aktual mujer, Sara. Kresió en Cheltenham, Pennsylvania, Estatos Unitos d'Amerika. Es arkitekto, graduado en el Instituto Teknolojiko de Massachusetts (MIT) i tiene un Master en admininistrasion. En lo ke a la su karriera politika respekta, Netanyahu empiesó lavorando en la ambasada yisraeli en Washington enel anyo 1982. Dempues fue ambasador de Israel ante las Nasiones Unitas entre los anyos 1984 i 1988, anyo en el kualo fue elekto myémbro de la Knesset. Desde 1988 endemas fue vizeministro en los govyernos de Yitshak Shamir. Shamir se retiró de la polítika dempués de la derrota del Likud enel anyo 1992. Enel anyo 1993, por prima vez, el partito tuvo eleksiyones primarias para elejir al su shefe. Netanyahu ganó las eleksiyones.

Primér período komo Primér Ministro (1996-1999) trocar

Enel anyo 1996 los israelíes ivan elijir por prima vez al su primér ministro de forma direkta. Netanyahu fue elejido ese anyo dempués de una ola de atakos terroristas palestinos en kontro de sivdadanos yisraelis. Shimon Peres, el kualo avía susedido al laborista Yitshak Rabin, amortado enel anyo 1995, empiesaba kon avantáje en las ankétas. Afilú la su askeptasiyon bashó munsho al no poder aser nada para detener los atakos terroristas. Los días 3 i 4 de Marzo del anyo 1996, dos terroristas palestinos se eksplotaron amortando endemás a 32 sivdadanos yisraelis. Estos dos atakos signifikaron el fin para Peres, el kualo pedrió las eleksiyones. Kontrario a Peres, Netanyahu dizia no kreer en las buenas intensiones de Yasser Arafat i dempués iva kondisionar kualker avanse asya la paz a ke la Autoridad Palestina (ANP) kumpliera los sus akódros en kuanto al su ograsheamiénto kontro el terrorismo. El su slogan para las eleksiyones fue "Netanyahu - asya una paz sigura"

Komo primér ministro, nigusió kon Arafat los yamados Akódros de Wye, má se dizía ke en vedrar, Netanyahu estaba tentanto detener kualker avanse. La su visión sobre el proseso de paz era muy konosida:

"Si eyos dan, resivirán. Si no dan, no resivirán"
"יתנו - יקבלו. לא יתנו - לא יקבלו"

El su slogan paresía ke fonksionava, durante el su govierno kaji no se presentaron atakos terroristas. Enel anyo 1996, Netanyahu i el antonses alkalde de Yerushalayim, Ehud Olmert, desidieron aperturar una entrada asya el Kotel, el kualo jeneró tres días de revueltas palestinas, durante los kualos fueron amortados dose yisraelis y sien palestinos. Afilú el chiko numero de atakos terroristas, Netanyahu resivió kritikas de la siedra i la dirita politika del paez déke las sus konsesiones a los palestinos en Hevron i las sus sigusiasiones kon Arafat en jeneral. Dempués de ser derrotado por Ehud Barak en las eleksiyones del anyo 1999, Netanyahu se retiró temporalmente de la polítika.

Ritorno a la política trocar

Enel anyo 2002, kuando el Partito Lavorista yisraeli deshó el govyerno i se presisaba un muevo ministro de relasiones eksteriores, Ariel Sharon yamó a Netanyahu. Esta vez Netanyahu no pudo konsigir ser shefe del partito en kontro de Sharon. Dempues de las eleksiyones del anyo 2003, Netanyahu akseptó el ser ministro de finansas en una mueva koalisiyon konformada por Sharon. Netanyahu no esta de akódro kon el proyekto de un futuro Estado Palestino. Enel anyo 2001, en dos okasiones, ekspresó el su deseyo de ke el komité sentralo del Likud no akseptara el Estado Palestino.

Komo ministro de finansas, Netanyahu lansó un plan ekonómiko agresivo para reaktivar la ekonomiya yisraeli, alikaída dempués de la Intifada de Al-Aksa. El plan inkluía la liberalizasiyon de los merkatos, algo ke muncha djente kritikó. Netanyahu tuvo reushitá kon las sus reformas, en espesial un trokamiento kompleto del sistema de banka, el kualo aprestó muncho la ekonomiya.

Enel anyo 2005, Netanyahu renunsió, poko dempues ke el govierno aprobara por 17 votos a favor i 5 en kontro la fase inisial del plan de retirada de Gaza.

Sigundo período komo Primér Ministro (desde el anyo 2009) trocar

En las eleksiyones del 10 de Fevrero del anyo 2009, el Likud obtuvo 27 puestos en la Knesset, uno menos ke el su prinsipal rival, Kadima. Afilú sumando los partitos de diríta i los ultra-ortodoksos, Netanyahu obtuvo mayor apoyo ke Tzipi Livni de Kadima para konformar govierno, logrando ke 65 myémbros de la Knesset lo rekomendaran ante el Presidente, Shimon Peres. Peres dechidió antonses elijir a Netanyahu komo Primér Ministro. El 30 de Marso del anyo 2009 empiesó el su muevo govierno.

Atamientos eksternos trocar

  Klika akí para ver las imajes de Commons ensima de Benjamin Netanyahu.