Diferensya entre trocamientos de "La Kilisia de Yesukristo de los Santos de los Últimos Dyas"

Contenido eliminado Contenido añadido
Xqbot (diskutir | kontribüsyones)
Liña 1:
{{Versión antigua}}
{{autotraduksion}}
[[ArchivoDosya:Slc_mormon_tempel.jpg|thumb|300px|[[Templo]] de [[Salt Lake City]] en Utah]] '''La Iglezya de Jesus-Kristo de los Santos de los Últimos Dyas''', konosida tambyen komo Iglezya Mormona o komo Iglezya SUD (LDS, por sus siglas en inglés, ''Latter-Day Saints''), es la denominasyón más grande i rekonosida del [[Movimento de Jesus-Kristo de los Santos de los Últimos Dyas]]. La Iglezya fve organisada komo kongregasyón relijyosa en [[Palmyra]], estado de [[Mveva York]], por Joseph Smith el 6 de avril de 1830, profesando segir las ensinyansas de Jesus-Kristo, ma no se konsideran parte de las tradisyones katolikas, ortodoksas o protestantes, sino ser una restavrasyón del kristyanismo primitivo, lvego de ke éste apostatara serka de la mverte de San Pedro i los otros apostoles. Esta korryente relijyosa es la prinsipal rama del [[Movimento de los Santos de los Últimos Dyas]], fundada por [[Joseph Smith]], kyenes dempvés de su mverte sigyeron a [[Brigham Young]] komo su profeta, al mesmo tyempo ke otras ramas, komo la Komunidad de Kristo, iban nasyendo kon sus profetas i kongregasyones. Syertas ramas fundamentalistas, inkluyendo poligamas, han serjido entre los segidores de Joseph Smih asta el presente, la doktrina i ritos de los kvales no son avaladas por la Iglezya SUD. La Iglezya se destaka por patrosinar el [[Koro del Tavernakulo Mormón]], la [[Universidad de Brigham Young]] i porke su lidelasgo fve esensyal en la kreasyón del estado de Utah, el estado número 45 de los Estados Unidos, lugar donde la Iglezya tyene su sede, prinsipalmente en la kapital, Salt Lake City. La Iglezya de Jesus-Kristo de los Santos de los Últimos Dyas okupa el kvarto lugar en el espektro relijyoso de los [[Estados Unidos]] i su lideres afirman ke los myembros ke an kontraydo matrimonyo en el templo, tyenen la tasa más vaja de divorsyos del paez. El klero SUD no persive remunerasyón por su servisyo en la Iglezya, además, la Iglezya afirma ser transversal, es desir, no distinge ni rasas, ni klases, ni profesyones, un obispo pvede ser un presidente de direktoryo de una empresa o un konduktor de un bus interurbano, o byen un maestro de una eskvela rural. Aktvalmente, la Iglezya tyene 13 miyones de myembros repartidos en diferentes payses, inkluyendo Latinoamerika i Evropa, establesyendo kongregasyones i templos a través del mundo. Los fyeles de la Iglezya (yamados Santos de los Últimos Dyas o mormones) kreen ke [[Jesus-Kristo]] gya a la Iglezya por revelasyón dada al [[Presidente de la Iglezya]], a kyen konsideran un profeta.
 
== Istorya ==
[[ArchivoDosya:Sacred Grove (1907).jpg|thumb|right|200px|Fotografya de la ''[[Arboleda Sagrada]]'' por George Edward Anderson, aproks. [[1907]].]] La Iglezya de Jesus-Kristo de los Santos de los Últimos Dyas tuvo sus inisyos kvando el joven Joseph Smith (nasido el 23 de disyembre de 1805 en Sharon, kondado de Windsor, estado de Vermont de los estados Unidos) a la edad de 14 anyos, myentras vivya en Palmyra (Mveva York, Estado Unidos), dijo tener una visyón selestyal de Dyo Padre i de Jesus-Kristo,<ref>Encarta [http://es.encarta.msn.com/encyclopedia_761563331_2/Iglesia_de_Jesucristo_de_los_Santos_de_los_Últimos_Días.html#p9]</ref> de la kval dijo:
 
{{sita|''“Vi una kolumna de lus, más briyante ke el sol, direktamente arriba en mi kabesa; i esta lus gradualmente desensyó asta deskansar sovre mí. (...) Al reposar sovre mí la lus, vi en el ayre arriba de mí a dos Personajes, kuyo fulgor i glorya no admiten deskripsyón. Uno de eyos me abló, yamándome por mi nombre, i dijo, senyalando al otro: '''Este es mi Ijo Amado: ¡Eskúshalo!'''"''<ref>History of the Church, Tomo 1, Capítulos 1–5. [http://scriptures.lds.org/es/js_h/1 Citado en Historia de José Smith] (en español). Último acceso 13 de abril, 2008.</ref>}} El joven Joseph Smith indikó ke, en su visyón, konosida en el Movimento de los Santos de los Últimos Dyas komo "La [[Primera Visyón]]", se le mandó no unirse a ninguna Iglezya pves todas estaban en error.<ref>José Smith Historia 1:19. [http://scriptures.lds.org/es/js_h/1/19a] (en español). Publicada por la Iglesia de Jesucristo de los Santos de los Últimos Días. Último acceso 13 de abril, 2008.</ref> Smith komensó desde ese momento a predikar ke ésta i una serye adisyonal de teofanyas le instruyryan a organisar la Iglezya de Jesús en epokas modernas.
 
== Misyón ==
[[ArchivoDosya:La Iglesia de Jesucristo de los Santos en los Últimos Días.jpg|thumb|320px|left|Centro de Reunión Kohunlich [[Cancun]].]] La misyón de La Iglezya de Jesus-Kristo de los Santos de los Últimos Dyas es invitar a las personas a venir a Kristo i perfeksyonarse en Él.<ref>Ezra Taft Benson, “‘Come unto Christ, and Be Perfected in Him’,” Ensign, May 1988, 84. [http://www.lds.org/portal/site/LDSOrg/menuitem.b12f9d18fae655bb69095bd3e44916a0/?vgnextoid=2354fccf2b7db010VgnVCM1000004d82620aRCRD&locale=0&sourceId=becdd7630a27b010VgnVCM1000004d82620a____&hideNav=1]</ref> Esta misyón tyene tres fases ke ayudan a los myembros i a los ke no lo son, a progresar más en su vida tanto de manera temporal komo espiritval<ref>Dallin H. Oaks. ''Family History: “In Wisdom and in Order,”'' Ensign, June 1989. [http://www.lds.org/portal/site/LDSOrg/menuitem.b12f9d18fae655bb69095bd3e44916a0/?vgnextoid=2354fccf2b7db010VgnVCM1000004d82620aRCRD&locale=0&sourceId=954227cd3f37b010VgnVCM1000004d82620a____&hideNav=1]</ref> i son el fundamento de las tradisyones i kostumvres de la Iglezya:
 
'''Primero''' "Proklamar el [[Evanjelyo]];<ref name=mision /> des deu orijen la Iglezya a sido konosida por su programas misyonales. Desde ninyos se les persvade e insentiva a los myembros de la Iglezya para ke sirvan una misyón entre los 19 i 25 anyos. Estos jovenes salen de sus sivdades natales para prestar su tyempo i su esforso no remunerado por dos anyos predikando el evanjelyo, kubryendo kada [[misyonero (SUD)|misyonero]] el gasto de su servisyo. Este gasto para los misyoneros estado-unidenses sale de sus fondos prezonales , myentras ke los misyoneros de munchos otros payses emplean el fondo misyonal lokal, el kval retribuyen al final de sus misyones.<ref name=mision>{{sita web |url = http://www.mormon.org/learn/0,8672,1022-3,00.html |título = La Obra Misional |fechaacceso = 13 de abril, 2008 |autor = Mormon.org |obra = Una introducción a La Iglesia de Jesucristo de los Santos de los Últimos Días |idioma = español |cita = Más de 60.000 misioneros voluntarios van por todo el mundo compartiendo el gozo que han encontrado gracias al Evangelio. La mayoría son jóvenes solteros que rinden servicio de jornada completa por 18 o 24 meses que sufragan con sus propios gastos}}</ref>
Liña 25:
=== El Livro de Mormón ===
{{AP|Livro de Mormón}}
Es un volumen de eskritura sagrada, semejante en propósito i teolojya a la Biblya. Es una istorya de la komunikasyón de Dyo kon los antiguos abitantes de las Amérikas.<ref>Ezra Taft Benson, ''[http://www.lds.org/ldsorg/v/index.jsp?vgnextoid=2354fccf2b7db010VgnVCM1000004d82620aRCRD&locale=0&sourceId=ada305481ae6b010VgnVCM1000004d82620a____&hideNav=1 A New Witness for Christ,]'' Ensign, Nov 1984, 6. Último acceso 13 de abril de 2008.</ref> El relato komyensa 600 anyos a.K., kuando el Senyor mandó a un profeta yamado [[Lehi]], el Senyor yamarya a otros profetas: [[Nefi]], [[Mosíah]], [[Helamán]], entre otros. Mormón fue uno de esos profetas i fue kyen kompendyó los eskritos de todos los profetas ke le presedyeron, en un livro, el kual es oy El [[Livro de Mormón]]. Se predika ke el livro testifika la misyón de Jesus-Kristo, al igual ke lo ase la Biblya.<ref name=biblianelson /> [[ArchivoDosya:El Libro de Mormon.jpg|right|thumb|150px|El [[Livro de Mormón]]]]
 
=== Doktrina i Konvenios ===
Liña 96:
{{listaref}}
 
[[CategoríaKatēggoría:Mormonismo]]
 
[[af:Kerk van Jesus Christus van die Heiliges van die Laaste Dae]]
Liña 159:
[[ty:Te Ekalesia a Iesu Mesia i te Feia Mo‘a i te hau Mahana Hopea nei]]
[[uk:Церква Ісуса Христа Святих останніх днів]]
[[vi:Giáo Hộihội Các Thánh Hữuhữu Ngày Sausau Củacủa Chúa GiêGiêsu Su Ky TôKitô]]
[[zh:耶穌基督後期聖徒教會]]
[[zh-min-nan:Iâ-so͘ Ki-tok Āu-kî Sèng-tô͘ Kàu-hōe]]