Diferensya entre trocamientos de "Al Qaida"

Contenido eliminado Contenido añadido
FoxBot (diskutir | kontribüsyones)
ch robot Modificado: es:Al Qaeda
chSin resumen de edición
Liña 3:
== Istoria ==
[[Dosya:Flag of al-Qaeda.svg|thumb|240 px|''Bandera de Al Qaida'']]
En Diziembro del anyo 1979 el prensipe Turki Al Faysal, direktor de los servisios sekretos saudis, reklutó a Osama para koordinar fonsieramente las operasiones de la [[CIA]] en Afganistan. La CIA invirtio dos mil milyones de [[US$|dolares]] para lograr el frakazo de la [[Union Sovietika]], ke en ese momento estaba gerreando en el paez de [[Asia Sentral]]. Los servisios saudis y estadounidenses reklutaron a fondamentalistas islamikos, los armaron i aleksionaron en una jihad para gerrear kontro los sovietikos. Osama koordinaba las operasiones fonsieras en un arkivo enformatiko yamado Al Qaida (literalmente "la base de datos"). Desde antonses, munshos ekstremistas membros de los ''muyahidin'' se fueron asosiando a la red ''Al Qaida''.
 
Las aksiones de estos gerreros ekstremistas estaban dirijidas kontro governos en rejiones tan diferentes komo Afganistan -kontro la okupasion sovietika- o la ekstinta [[Djugoslavia]] para detener el [[jenosidio]] musulman en [[Bosnia i Hersegovina]]. Egzisten munshas evidensias dokumentadas del apoyo indirekto del governo de [[Estados Unidos]] i de la CIA a la gerra afgana kontro de la invasyon Sovietika porke estaba dentro de los sus intereses durante la [[Gerra Friya]], ma no egzisten provas ke apoyen las afirmasiones de ke el grupo terrorista de Osama bin Laden i Ayman al-Zawahiri fue finansiado i entrenado por la CIA o por el governo Amerikano. Estos apoyaron a los soldados afganos en la su defensa kontro de la invasyon Sovietika i los que dempues formaron parte del grupo terrorista se unieron a la lucha i aprovecharon el apoyo Amerikano.
Liña 29:
=== La organisasyon dempues del 11-S ===
 
Enel anyo 2001 se kreiya ke bin Laden i otros shefes de Al Qaeda se ankontraban basho la proteksion de los [[taliban]]es, un grupo islamiko ke tinia el kontrolo de la mayor parte de [[Afganistan]]. Enese mesmo anyo kambio radikalmente la aktividad de este grupo, alkansando niveles de terror nunka antes pensados. Asigun la CIA i el FBI, 19 gerreros de ''Al Qaida'' dirijidos por el ejipsio '''Mohammed Atta'' yevaron a kabo el 11-S kontro del [[Pentagono]] i el [[World Trade Center]] (WTC). Akel fue uno de los atentados terroristas mas terribles de la istoria kon unos 2.900 muertos. [[Estados Unidos]] respondio inisiando un atako kontro de las huérsas talibanes i de '''Al Qaida''' en [[Afganistan]], matando i kapturando a miles de gerreros i obligando al resto de los sus shefes a eskonderse en las montanyas de [[AsiaAsya SentralSentrala]]. Anke [[Estados Unidos]] i la koalision internasional atrapo varios de los sus membros emportántes (inkluyendo el ke supuestamente planeo y organiso los atakos del 11-S), la aktividad del grupo i los sus grupos aliados an trokado la su organisasion, para trokarse en una organisasion internasional koordinada kon gerreros repartidos por todo el mundo. Los sigintes atakos fueron en [[Indonesya]], komo el bombardeo de un klub nokturno en la adá de [[Bali]] ke deshó má de 200 mortos (85 australianos) i los atentados en [[Djakarta]] en la ambashada de [[Australya]]. Dempues enel anyo 2003, atentados en [[Arabia Saudi]] desharon 35 mortos en edifisios abitados por oksidentales, entre otras aksiones koordinadas en un esforso por desestabilizar a la monarkiya saudi.
 
En los ultimos tiempos i ya varios anyos dempués del 11-S, grupos chikos de Al Qaida en [[Evropa]] se atribuyeron la autoriya del atentad kon bomba a trenos en [[Madrid]] kon 191 mortos enel anyo 2004, i los atentados del 7 de Djulyo del anyo 2005 kon má de 50 mortos, entre otras aksiones en otros puntos del mundo. Endemás, grupos chikos de Al Qaeda en [[Irak]] gerrean kontro de la okupasion estadounidense, el grupo '''Tawhid wal Jihad''' dirijido por el [[Djordania|djordano]] [[Abu Musab Al Zarqawi]], el ke fue morto por las tropas de [[Estados Unidos]] en Djunio del anyo 2006, realisan aksiones diarias kontro de las tropas nordamerikanas y britanikas, i de irakis serkanos al muevo governo endemás de siviles. Estos atakos suman ya má de mil mortos.