Diferensya entre trocamientos de "Kofi Annan"

Contenido eliminado Contenido añadido
ch r2.5.2) (robot Añadido: fy:Kofi Annan
chSin resumen de edición
Liña 6:
 
== Empieses en las Nasiones Unitas ==
Enel anyo 1962 empiesó a lavorar en la [[Organizasiyon MondialMondiala de la Salud]], ajensia dependiente de la [[Nasiones Unitas|ONU]]. Má entre 1974 i 1976, lavoró komo Director de Turismo de el su própio payis. Dempués ritornó a su lavoro en las Nasiones Unitas komo Asistente del Sekretario Jeneral en tres etapas distintas: komo Koordinador de Rekursos Umanos i Sekuritá entre 1987 i 1990, komo Kontrolador del Programa de Planifikasiyon i Finansas entre 1990 i 1992, komo Koordinador de las Operasiyones de las Huérsas de Paz de la ONU entre Marzo de 1993 i [[Fevrero]] de 1994. Annan fue nombrado Subsekretario Jeneral en [[OktobreOktubre]] de 1995 i fue enviado komo Representante Espesial del Sekretario Jeneral de la ONU en [[Djugoslavia]], ritornando a la sede sentrala de la ONU en [[Mueva York]] en [[Abril]] de 1996.
 
== Sekretario Jeneral de las Nasiones Unitas ==
El 13 de Diziembro de 1996, Annan fue eskojido por el [[KonseshoKonsejo de SekuritáSeguridad de la ONU]] komo Sekretario Jeneral i fue konfirmado katro diyas má tarde en la [[Asamblea JeneralJenerala de la ONU]], suksediendo al [[EjiptoAyifto|ejipsio]] [[ButrosBoutros ButrosBoutros-Ghali]]. La eleksiyon de Annan, estimulada por los [[Estatos Unitos d'Amerika]], akabó ansina el trokamiento rotativo entre kontinentes i izo a Annan el primer ombre preto en okupar la Sekretariya Jenerala.
 
Durante el su mandato, la su prioritá fue la planifikasiyon de la riforma de las [[Nasiones Unitas]], kon la apresentasiyon del yamado [http://www.un.hn/reforma.htm Plano de riforma para la Renovasiyon de las Nasiones Unitas]. Endemás de este, gerreó aktivamente contra el [[SIDA]]. Endjunto con la misma [[Nasiones Unitas|ONU]] resivió el [[Premio Nobel de la Paz]] enel anyo 2001 "por su lavoro por un amijor mundo organisado y má pasífiko''.
 
El 1 de [[Jenero]] de 2002 le fue remuevado el su mandato por el KonseshoKonsejo de SekuritáSeguridad, ansina komo por la Asamblea JeneralJenerala asta el 31 de Diziembro de 2006. En 2003 se deklaró en kontro de la invasiyon de [[Irak]] por parte de los govyernos de los [[Estatos Unitos d'Amerika]] i el [[Reyno Unito]], i en 2004 la konsideró ilegala.
 
En Diziembro de 2004, se vio involukrado en un skandalo endjunto al su ijo [[Kojo Annan]] por sospechas de korrupsiyon en el programa de ''petróleo por alimentos''.