Diferensya entre trocamientos de "Rakí"

Contenido eliminado Contenido añadido
ch robot Modificado: it:Rakı
Xqbot (diskutir | kontribüsyones)
ch robot Modificado: nl:Raki; cambios triviales
Liña 1:
[[ImageDossia:Yeni Raki.jpg|thumb|Ridómas i una kupa de rakı]]
 
'''Rakı''' (o '''Rakí''') es un likor [[Turkiya|turkano]] echo kon [[ainito]]<ref>[http://www.kkgm.gov.tr/TGK/Teblig/2005-11.html Bevidas Alkólikas Distiladas]. Ministério de Agrikultura i Kampos de la Turkiya (en turkano)</ref>. En [[Lingua turkana|turkano]], raki se eskrive komo "Rakı", pero en otros payises se le konose komo (raki). Es paresido a varias bebivas alkólicas ke se pueden ankontrar en los payises de la beira de la [[Mar Mediterraneo]] i las rejiones de los [[Balkanes]] komo: [[pastis]], [[sambuka]], [[arak]], [[ouzo]], [[tsikoudia]] i [[tsipouro]]. El rakí se apareja por lo jeneral kon sumo de frutas, espesialmente el de [[igo]]s.
Liña 8:
Endemás del rakı ke se meskla kon [[agua]] en la su propia kupa, se toma rakı kon alkuna bebida en otra kupa. Para el bevedor okasional del rakı, una kupa de agua friya es amijor. Para el kualo ke dezeya tomar rakı kon un plato de [[kebab]], una kupa de [[salgam]] está konsiderada komo una amijor kompanyia ke la ''leche del lyon''.
 
== Istorya ==
En el [[Emperio Ottomano]], asta el Syéklo XIX, los meyhanes (restorantes tradisionales turkanos) dirijidos por [[turkano]]s i [[albanezo]]s <ref>Inna Naroditskaya, Linda Phyllis Austern. Music of the Sirens, Indiana University Press, p.290</ref> se dedikaban prinsipalmente a servir [[vino]], endjunto kon [[Meze]], deke a las restriksiyones relijiosas empuestas por alkunos sultanes. Anke munchos [[Islam|musulmanos]] ivan a los meyhanes, las avtoridades de la [[sharia]] a veses, emponían aksiones penalas. Durante la époka Tanzimat (1839-1876), la asistensia a los meyhane entre los [[Islam|musulmanos]] kresió muncho, y el rakı se konvirtió en un favorito entre los asistentes a los meyhane. A fines de syéklo, el rakı tomó la su forma estándar aktuala i el su konsumo se izo má grande ke el [[vino]].
 
Antonses, el rakı era produsido por la distilasiyon del shibre de las [[uva]]s ke se tinía kuano se azía [[vino]]. Ma kuando la kantidad de shibre no abastava, las bevidas alkólikas importadas de [[Evropa]] se fueron agregando. Si al aparejar el rakí no se agregó ainíto, antonses iva tomar el nombre de ''Duz Rakı'' (Raki), mientes ke el Rakı aparejado kon sharope de goma fue yamado ''Sakiz Rakısı'' (Raki de goma) o "Mastika", espesialmente si se iva produsir en la adá de [[Bozcaada]].
 
Al akabar el [[Emperio Ottomano]] i la kriasiyon de la modérna [[Turkiya|Repúvlika de Turkiya]], el Rakı de uva empiesó a ser destilado por la entreprisa estatal de monopolio de los alkoles [[Tekel]] (literalmente signifika "una sola mano" o "Monopolio"), kon la priméra fábrica aperturada enel anyo 1944 en [[Izmir]]. Con el aumento de la produksiyon de [[asukar]] de [[kuchundúrya]], [[Tekel]] también empiesó a destilar el alkól de melaza, i una mueva marka de rakı hecho a baza de asukar-alkol de [[kuchundúrya]] se apresentó basho el nombre de "Yeni Rakı" (literalmente, "Muevo Rakı"). La melaza dio a este rakı muevo un savor amargo diferente i ayudó a aumentar la popularidá de la bevida.
Liña 18:
 
== Ver endemas ==
* [[Ainito]]
* [[Arak]]
* [[Ouzo]]
 
== Referensias ==
<references/>
 
[[CategoríaKateggoría:Bebidas Alkólikas]]
[[CategoryKateggoría:Wikipedia:Artikolos kon grafia ladina]]
[[CategoríaKateggoría:Kuzina de la Turkiya]]
 
[[ca:Rakı]]
Liña 43:
[[lb:Raki]]
[[lt:Rakis (gėrimas)]]
[[nl:RakıRaki]]
[[pl:Rakı]]
[[pt:Raki]]