Diferensya entre trocamientos de "Kofi Annan"

Contenido eliminado Contenido añadido
Pajina mueva: '''Kofi Atta Annan''' fue el syétimo Sekretario Jeneral de las Nasiones Unitas, entre los anyos 1997 i 2006, endemas de ser premiado, endjunto a las Nasiones Unitas con el [[...
 
Sin resumen de edición
Liña 10:
El 13 de Diziembro de 1996, Annan fue eskojido por el [[Konsesho de Sekuritá de la ONU]] komo Sekretario Jeneral i fue konfirmado katro diyas má tarde en la [[Asamblea Jeneral de la ONU]], suksediendo al [[Ejipto|ejipsio]] [[Butros Butros-Ghali]]. La eleksiyon de Annan, estimulada por los [[Estatos Unitos d'Amerika]], akabó ansina el trokamiento rotativo entre kontinentes i izo a Annan el primer ombre preto en okupar la Sekretariya Jenerala.
 
Durante el su mandato, la su prioridadprioritá fue la planificaciónplanifikasiyon de la reformariforma de las [[NacionesNasiones UnidasUnitas]], siendo su primera iniciativa importantekon la presentaciónapresentasiyon del llamadoyamado [http://www.un.hn/reforma.htm PlanPlano de reformariforma para la RenovaciónRenovasiyon de las NacionesNasiones UnidasUnitas]. Endemás de este, gerreó aktivamente contra el [[SIDA]]. Endjunto con la misma [[Nasiones Unitas|ONU]] resivió el [[Premio Nobel de la Paz]] enel anyo 2001 "por su lavoro por un amijor mundo organisado y má pasífiko''.
 
El [[1 de enero]]Jenero de [[2002]] le fue renovadoremuevado el su mandato por el ConsejoKonsesho de SeguridadSekuritá, asíansina comokomo por la Asamblea GeneralJeneral hastaasta el 31 de diciembreDiziembro de 2006. En [[2003]] se manifestódeklaró en contrakontro de la invasióninvasiyon de [[IraqIrak]] por parte de los gobiernosgovyernos de los [[EstadosEstatos UnidosUnitos d'Amerika]] yi el [[ReinoReyno UnidoUnito]], yi en [[2004]] la considerókonsideró ilegalilegala.
Se pronunció en repetidas ocasiones, para luchar activamente contra el [[SIDA]], convirtiéndose en una gran prioridad de sus gobiernos. Junto con la misma [[ONU]] recibió el [[Anexo:Premio Nobel de la Paz|Premio Nobel de la Paz]] en [[2001]] ''por su trabajo por un mejor mundo organizado y más pacífico''.
 
En diciembreDiziembro de 2004, se vio involucradoinvolukrado en un escándaloskandalo juntoendjunto aal su hijoijo [[Kojo Annan]] por sospechas de corrupciónkorrupsiyon en el programa de ''petróleo por alimentos''.
El [[1 de enero]] de [[2002]] le fue renovado su mandato por el Consejo de Seguridad así como por la Asamblea General hasta el 31 de diciembre de 2006. En [[2003]] se manifestó en contra de la invasión de [[Iraq]] por parte de los gobiernos de los [[Estados Unidos]] y el [[Reino Unido]], y en [[2004]] la consideró ilegal.
 
En diciembre de 2004, se vio involucrado en un escándalo junto a su hijo [[Kojo Annan]] por sospechas de corrupción en el programa de ''petróleo por alimentos''.
 
== Enlasos eksternos ==
{{commons|Kofi Annan}}
 
*[http://nobelprize.org/peace/laureates/2001/annan-bio.html BiografíaBiografiya de Kofi Annan, Premio Nobel de la Paz] (en inglésinglez)
*[http://www.un.org/spanish/reforma/key-docs.html ReformaRiforma de las NacionesNasiones UnidasUnitas]
*[http://nobelprize.org/nobel_prizes/peace/laureates/2001/ PáginaPájina OficialOfisial del Instituto Nobel, Premio Nobel de la Paz 2001] (en inglésinglez)
*[http://www.encuentroencode.es ENCODE II EncuentroAnkontro sobre la SociedadSosyetá del ConocimientoKonosimyento yi Ciudadaníala Sivdadaniya]
 
 
[[CategoríaCategory:Premio Nobel de la Paz]]
[[CategoríaCategory:Diplomáticos]]
[[Categoría:Premios Nobel de Ghana]]
[[CategoríaCategory:Secretaría general de Naciones Unidas]]
[[Categoría:Diplomáticos]]
[[Category:Wikipedia:Artikolos kon grafia ladina]]
[[Categoría:Diplomáticos de Ghana]]
[[Categoría:Secretaría general de Naciones Unidas]]
[[Categoría:Nacidos en 1938]]
 
[[af:Kofi Annan]]