Diferensya entre trocamientos de "Meteorolojiya"

Contenido eliminado Contenido añadido
ILVI (diskutir | kontribüsyones)
Sin resumen de edición
(sin diferensias)

Enderechamiento de 10 dec 2005 a las 02:02 la ora

La meteorolojiya (del grego μετεωρολογία) es la sensia ke trata de la estado del tiempo i de los meteoros en la atmósfera terrestre.

Inkluye el estudio de las variasiones diarias de las kondisiones atmosférikas (Meteorolojiya Sinóptika), el estudio de las propiedades eléktrikas, óptikas i otros de la atmósfera (Meteorolojiya Físika), la variasión de los elementos meteorolójikos serka de la tierra en un área pekeña (Mikrometeorolojiya) i otros mukhos fenómenos. El estudio de las kapas más altas de la atmósfera (superiores a los 20 km o 25 km) akostumbra a implikar el uso de téknikas i disiplinas espesiales, i resibe el nombre de Aeronomía. El término Aerolojiya se aplika al estudio de las kondisiones atmosférikas a kualkier altura.

Hay ke distinguir entre las kondisiones aktuales i su evolusión llamado tiempo atmosfériko i las kondisiones medias durante un largo periodo ke se konose komo klima del lugar o rejión.

Importansia de la meteorolojiya

Por estudio de los fenómenos ke okurren en la atmósfera la meteorolojiya trata de definir el klima, predesir el tiempo, komprender la interaksión de la atmósfera kon otros subsistemas, ets.

El konosimiento de las variasiones klimátikas ha sido siempre de suma importansia para el desarrollo de la agrikultura, la navegasión, las operasiones militares i la vida en jeneral.

Por ello desde la más remota antikita se tiene konstansia de la observasión de los kambios en el klima, asosiando el movimiento de los astros kon las estasiones del año i kon los fenómenos atmosférikos. Los antikos ejipsios asosiaban los siklos de kresida del Nilo kon los movimientos de las estrellas eksplikados por los movimientos de los dioses. Los babilonios predesean el tiempo guiándose por el aspekto del sielo.

Fenómenos atmosférikos

Los fenómenos atmosférikos o meteoros se pueden klasifikar en:

La presión, la temperatura i la humedad son los faktores klimátikos fundamentales en el estudio del klima i en la prediksión del tiempo. La temperatura, sometida a numerosas osilasiones, se halla kondisionada, entre otros múltiples faktores, por la latitud i por la altura sobre el nivel del mar.

Véase también