Diferensya entre trocamientos de "Katalunya"

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Etiketas: Edisión desde móvil Edisión desde móvil en web
anyadimiento de kontenido.
Etiketas: Edisión desde móvil Edisión desde móvil en web
Liña 1:
{{variante|AY}}
{{Infobox partajamiento subnasionalo
|native_name = KatalunyaCatalunya
|conventional_long_Hebrew/Jewish_name = קאטאלונײה
|conventional_long_Spanish/Latin_name = ''Catalunya<br>Cataluña<br>Catalonha''
Liña 37:
Las sus linguas ofisialas son el Katalan, ke es la lingua propia, el Oksitano, ke es lingua propia del Valle de Arán, i el kastilyano, lingua ofisiala de todo el Estado Espanyol, este ultimo ten solamente un character simboliko.
 
Las sus linguas nativas fueron prohividas desde la gerra de suksesión a la korona Espanyola, finita en 1716, ma fueron muevamente autorisadas em la Segunda Repúblika Espanyola (1931-1939), ma en la diktatura del general Franko fueron prohividas de 1939 a 1963, anyo en ke, mersi a una sentensia del Tribunal Supremo, se deklara ke Espanya tena solamenta una lingua ofisiala,ma non ha de ser un prejuizio para el uso líbero públiko, privado i partikular de las linguas nativas de las distintas reshiones del paez, ansina, ainda non se ensenyavan en las sus eskuelas,ma ulai sería permetida i obligada en las eskuelas nasionalas (públikas) del paez a partir de 1970, emen primo lugar komo assignatura optativa ulai de Setiembre de 1975, obligatoria, ansina komo kon el Vasko em Euskadi, i el Galego emen Galizia. Endemás, endelante foi permetido tambén en las otras reshiones Espanyolas emen ke se hablavan dishas linguas.
 
En kuando la restaurasión de su otonomía en 1977 (Djeneralitat Provisioria), se komenzaron a aplikar las polítikas de normalisasyón linguístika, ke tenian i tienen pro objektivo mantener el Katalan i el Oksitano komo las linguas egemónikas en el paez, al ser sus linguas nativas.
 
Em 1983 se empesó a aplikar la immersión linguístika (edukasión solamente en katalan/oksitano en todas las sus eskuelas de Katalunya, ansina komo en la su parte de habla Oksitana el Valle de Arán) ke kedó kompletada en 1996, anyo en ke todas las sus eskuelas públikas i konsertadas del paez impartían ya todos las sus klases en dishas linguas, ma kabe dezir ke, el Kastilyano se kontinua a ensenyar komo lingua , 2 o 3 oras a la semana, junto kon el inglés, i en Valle de Arán el Fransés. Por otra parte, de 2003 endagora el uso de la língua katalana bashó, ma el su konosimiento es el má grande ke nunca. Aínda, el katalán es la límgua má uzada en la majoritá del paez, ulai ke el kastilyano solo es má uzado en la AMB (Àrea Metropolitana De Barcelona, en katalan).
 
Ay en el paez un movimento endependentista kon un seguimento de un chiquitico má ke la metá de katalanes.
 
== Etimolojia ==