Diferensya entre trocamientos de "Rosh Ashana"

Contenido eliminado Contenido añadido
ch Lint
Sin resumen de edición
Liña 2:
'''Rosh Ashaná''' (en [[ivrit]]: '''ראש השנה''', '''rosh ha-shānā''', "la kabesa del anyo") es el [[Anyo Muevo]] espiritual [[Djudaismo|djudio]] i se fiesta el primero i el sigundo diya de [[Tishre]] (un mes en el [[kalendario ebreo]]).
 
Para el empesijo del anyo [[djudaismo|ebreo]] egsiztenegzisten dos kriterios: asigun la [[Tora]], el mes de [[Nisan]] (por marso-avril) será el primero de los meses del anyo ([[Shemot]] 12:2). Ma dempues, la tradisiyon djudia establesió el empesijo del anyo en el mes de [[Tishre]] (por syetiembre-oktobre), kuando se fiesta el '''Anyo Muevo Djudio''' o '''Rosh Ashaná''', por konsiderarse kualo es el mes en que [[Dio|El Dio]] krió el mundo i es a partir de esta selebrasiyon kuando se kuentan los anyos. En este diya, asigún la tradisiyon, fue kriado el primer ombre: [[Adan]].
 
La fiesta empiesa kuando kae el sol el diya anterior. El [[shofar]] se tanye durante sha'hrit. El sonete de este korno, kaji siempre de kodrero, yama a los djudios a la meditasiyon, al avtoanálisis i al arrepentimiento, endemas de rogar de dar sanedad, i huersa para pueder gerreyar kon las difikultades ke las personas rankontran kada diya. Es el primero de los diyas de arrepentimiento i de balanso de las échas i de las aksiyones realisadas, de meldadura i sensibilidá espesialas (Aseret Yemei Teshuva) las kualas akaban kon el [[Yom Kippur]] (Díya del Pardón).