Diferensya entre trocamientos de "Istorya dela lingua djudeo-espanyola"

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Liña 11:
 
== Periodo medio ==
La lingua avlada por los djudios espanyoles ante dela ekspulsion no era muy diferente del espanyol halis dela epoka, anke tuviera rasgos espesifikos en alkuna okazion, en espesyal biervos ebreos. En las primeras dekadas del establesimiento delos sefaradim en [[Selanik]] avlavan varias linguas dela peninsula Iberika. Era posivle identifikar en las kals linguas komo el gayego, katalan, asturiano o portugez. Sindembargo, la kantida de sefaradim de orijin kasteyano o andaluz izo ke las otras linguas solo tuvieran sierta enfluensya antes de deshar de ser uzadas.
 
Este periodo medio se puede dividir en<ref>Hernández González, Carmen (2001) ''Un viaje por Sefarad: la fortuna del judeoespañol'', en ''El español en el mundo. Anuario del Instituto Cervantes'', Madrid: Plaza y Janés, pp. 281-332. https://cvc.cervantes.es/lengua/anuario/anuario_01/hernandez/p03.htm Artikolo]</ref>.
* Periodo preklasiko: Entre los syeklos XVI i XVII, fue una epoka de traduksiones del ebreo i de afiansamiento dela konsensia de ke esta lingua se puede uzar para la literatura.
* Periodo klasiko: Empiesa en el syklo XVIII i yegas asta la mitad del XIX, onde la lingua alkansa la su madures i a un kresimiento de la produksion literaria.
 
En las primeras dekadas del establesimiento delos sefaradim en [[Selanik]] avlavan varias linguas dela peninsula Iberika. Era posivle identifikar en las kals linguas komo el gayego, katalan, asturiano o portugez. Sindembargo, la kantida de sefaradim de orijin kasteyano o andaluz izo ke las otras linguas solo tuvieran sierta enfluensya antes de deshar de ser uzadas.
 
El djudeo-espanyol tiene una gran kantida de biervos arkaizantes, en relasion kon el kasteyano aktual. Muncho de esto se debe a la manka de dinamizmo ke tuvo la lingua en os [[Balkanes]], lejos de [[Espanya]], kuya lingua se enrikesio i troko kon el paso delos anyos. El djudeo-espanyol, por la su parte, akirio vitalita dela lingua turkana i grega, ke lo enrikieron i modernisaron.