Diferensya entre trocamientos de "Istorya dela lingua djudeo-espanyola"

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Liña 1:
Los djudios fueron arrondjados de Espanya el 31 de julio de 1492 por kauza del [[Edikto de Granada]], ke establesia la obligasyon de abandonar el territoryo espanyol para todos los djudios, menos akeyos ke se konvirtyeran al kristianismo. La mayoria de los sefaradim optaron por el egzilio, i kaji todos eyos fueron resibidos enel [[Imperio Otomano]] por el sultan Bayaceto 2. Otra parte se establesio en [[Maroko]], en los [[Paizes Bashos]] i en alkunos paizes dela [[Evropa Sentrala]].
 
Los sefaradim establesidos en tyerras otomanas pertenesian a un nivel i sosyal i ekonoikoekonomiko superior al de las povlasyones autoktonas, lo kual permitio ke konservaran la lingua i la majoria delas tradisiones espanyolas durante kaji 400 anyos, komo okurrio en Maroko. Sindembargo, el tyempo favoresyo una division dialektala: el djudezmo oriental (avlado en los Balkanes) i la [[haketia]], avlada en Maroko.
 
David M. Bunis divide la istoria dela lingua en tres periodos<ref>Bunis, David M. (2003) ''Una introducción a la lengua de los sefardíes a través de refranes en djudezmo'', en Neue Romania 12 p 7-36</ref>: