Diferensya entre trocamientos de "Istorya dela lingua djudeo-espanyola"

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Liña 1:
I am editing this article, please don't touch it.
 
Los [[judío]]sdjudios fueron expulsadosarrondjados de [[España]]Espanya el [[31 de julio]] de [[1492]] enpor virtudkauza del [[EdictoEdikto de Granada]], ke que establecíaestablesia la obligaciónobligasyon de abandonar el territorioterritoryo [[España|español]]espanyol para todos los judíosdjudios, salvomenos aquellosakeyos queke se convirtiesenkonvirtyeran al [[cristianismo]]kristianismo. La mayoríamayoria de los sefardíessefaradim optaron por el exilioegzilio, yi casikaji todos elloseyos fueron recibidosresibidos en elenel [[ImperioEmperio otomanoOtomano]] por el sultánsultan [[Bayaceto II]]2. Otra parte se establecióestablesio en [[MarruecosMaroko]], en los [[PaísesPaizes Bajos|HolandaBashos]] yi en algunosalkunos paísespaizes de ladela [[EuropaEvropa centralSentrala]].
 
Los sefaradim establesidos en tyerras otomamnas pertenesian a un nivel i sosyal i ekonoiko superior al de las povlasyones autoktonas, lo kual permitio ke konservaran la lingua i la majoria delas tradisiones espanyolas durante kaji 400 anyos, komo okurrio en Maroko. Sindembargo, el tyempo favoresyo una division dialektala: el djudezmo oriental (avlado en los Balkanes) i la [[haketia]], avlada en Maroko.
Los sefardíes establecidos en tierras otomanas pertenecían a un nivel social y económico en cierta medida superior al de las poblaciones autóctonas, lo cual permitió que estos conservaran la lengua y la mayoría de sus tradiciones hispánicas durante casi 400 años, de manera similar a lo que ocurrió en [[Marruecos]]. Sin embargo, el tiempo favoreció que se originaran dos versiones del judeoespañol: el ladino (hablado en los [[Balcanes]]) y el [[haquetía]], hablado en Marruecos. Por la influencia cultural que tuvo el ladino y, desde luego, por el número de hablantes que tuvo, mucho mayor que el haquetía, es considerado un espécimen lingüístico muy interesante para filólogos e [[hispanismo|hispanistas]].
 
[[ArchivoDosya:Sepharadic Migrations.jpg|thumb|600px|Las migracionesmigrasiones yi asentamientos dedelos losdjudios judíosen de España, [[Sefarad]].]]
 
=== Orígenes ===