Diferensya entre trocamientos de "Lingua djudeo-espanyola"

Contenido eliminado Contenido añadido
Liña 79:
 
== Istorya ==
En la Peninsola Iberika medieval,entre los syeklos V i XV (oy endiya Espanya i Portugal,) los djudios avlavan una variedad de dialektoslashones romanses. DepuesDiskues de la ekpulsionEkpulsion de 1492 de Espanya i Portugal, la majoria de los djudios de Sefarad se fueron al [[Emperia Ottomana]]. Los djudios en los Balkanes, la Turkia, Oryente Medio i el Norte de Afrika (en espesyal Moroko) desveloparon sus dialektos romanses propios, conkon alguna enfluensyaenfluensia del ebreo i de otras linguas, quelas kualas se convirieronkonvirieron enel djudezmo de oy endiya. Mas tardetadre, munchos djudios portugesosportugezos tambyen fuyiron averso Fransia, Italia, los PaiesPayises Bashos i Inglaterra, establesiendokonformando grupos chikos en akeyas nasiones ma estos fablabanavlaban espanyol o portugez.
 
Los djudios en la Edad Media fueroneran muy importantesemportantes enel desvelopamentodezvelopamiento de espanyol a un lingua de prestijiaprestijioza. Los djudios sabios tradujerontresladaron obrasovras en arabo i ebreo, tambyenendemas del grego al espanyol. Los kristyanos los tradujerontresladaron al latino para trasmiterlosyevarlos aala Evropa.
 
Asta tyempos freskos, la lingua era favlada en los Balkanes, la Turkia, Oryente Medio i Afrika Norte devido a ke el djudezmo fue yevado ayi por los djidios<ref>[http://www.sephardicstudies.org/quickladino.html "Ladinokomunita: A quick explanation of Ladino (Judaeo-Spanish)]. Sephardicstudies.org. Retrieved on 19 October 2011.</ref>. El kontakto entre djudios de rejiones i linguas diferentes, inkluyendo el katalano, el leones i el portugez desvelopo un dialekto unifikado, separtando del espanyol halis, ke sigio su evolusyon en la peninsula.