Diferensya entre trocamientos de "Bektashi"

Contenido eliminado Contenido añadido
New page: La orden '''Bektaşi''' es una ermandad sufí ke vyene orijinalmente de Turkiya. Los myembros de esta Tarikat son siguientes de Hadjı Bektash Velí (1209-1271), un...
 
chSin resumen de edición
Liña 1:
La orden '''Bektaşi''' es una ermandad [[Sufismo|sufí]] ke vyene orijinalmente de [[Turkiya]]. Los myembros de esta [[Tarikat]] son siguientes de [[Hadjı Bektash Velí]] (1209-1271), un místiko [[musulman]]. La orden tyene su base en Hadji Bektash, en la provensiya[[provinsia]] de [[Nevşehir]], onde es enterrado el fondador. La ermandad considera a [[Alí]] El Halifa (600-661) suksesor lejítimo del [[MuhommedMuhammed]] el Profeta. Este movimiyento atraye a los shiís i alevís de [[Turkiya]].
 
Orijinalmente, sus dervishes o myembros komunes de la ermandad fueron los responsavles de islamizar a los kazalinos kristianos de [[Anatolia]] i de los [[Balkanes]] (komo los Bosnios y Albanezes).
 
Los [[Yenicheri]]s adoptaron a Hadji Bektash como el líder espiritual —inkluso azíyan yamarse ''ijos de Hadji Bektash''—, i tomaron de los [[bektashí]]s siyertas seremoniyas i algunos de los elementos de su vestido i ritual, komo ''la mano de Fátima'' i la ''espada Zülfikar de Alí''
 
Los alevís o nusayris, ke forman hoy el 20% de la povlasyon de Turkiya i tanbiyen enkeuntranse en [[Bulgaria]], se consideran bektashís —o byen alevís bektashís—. En [[Albania]] i Kosovo, por influensiya de la egzistensiya turcaturkana, subsistan rituales bektashís entre la povlasyon musulmana.
 
== Literatura ==
Muhammed Seyfeddin Ibn Zulfikari Derviş Ali; Bektaşi İkrar Ayini, Edición Kalan, Tradusido del Turko [[Ottomano]] por Mahir Ünsal Eriş, [[Ankara]], 2007 ([[Turko]])