Diferensya entre trocamientos de "Palma de Mayorka"

Contenido eliminado Contenido añadido
Marrovi (diskutir | kontribüsyones)
Sin resumen de edición
Marrovi (diskutir | kontribüsyones)
Sin resumen de edición
Liña 19:
|}}
 
'''Palma de Mayorka''' (en [[lingua katalana|katalan]]; ''Palma'' o ''Ciutat de Mallorca'') es la kapital i la sivdad la mas grande de las [[Baleares|IsolasIzlas Baleares]], en [[Espanya]]. La sivdad iva ser fondada por Quint Cecili Metel, konsul romano, ken la iva yamar ''Palma''. Dempues, durante la konkista araba, la sivdad iva ser yamada '''Madina Mayurqa''', i mas dempues, el rey Jaume enel anyo 1229 la iva yamar sólu '''Mallorca'''.
 
== Istoria djudia en Mayorka ==
En Mayorka egzistia el ''Call Major'', ke era la máale djudia de la sivdad, i ke iva egzistir desde el syeklo 13 asta el syeklo 15, iva okupar una parte grande al sud-oryente de la sivdad, entre El Temple, Sant Francesc i La Calatrava (ansina durante la epoka de la konkista Mora, la máale djudia iva estar serka de La Almudaina, en donde endagora esta la kaleja Carrer del Palau Reial). Los abitantes djudios ivan bivir en lo ke iva ser una parte separada de la sivdad, ke iva estar separada por una pared. La máale iva tener dos [[esnoga]]s: una iva ser fraguada en el syeklo 14 i iva estar serka de lo que oy es la iglesia de Monti-sion, i la otra, ke iva estar serka de las eskuelas djudias, iva estar donde oy se enkontra el Seminari Vell. Enel anyo 1435 la komunita de Mayoka iva ser forsada a konvertir al kristyanismo por ka huersa, i este es el anyo en el ke el judaismo iva ser akabado ofisialmente en la adá. Los desendyentes de estos djudios ke ivan ser forsados a ser kristyanos ivan ser konosidos komo '''[[Xuetas]]''', kenes ivan ser markados por una serie de apelyidos ke tomaron de los sus padrinos al momento del su bautismo, kenesh ivan ser jeneralmente nobles kristyanos i merkaderes, i ivan ser apartados sosyalmente de la sosieta Mayorkina asta los anyos 1960; el tratamiento de los djudios es uno de los puntos mas oskuros en la istorya de la adá. Ma oy endia, la komunita esta nasiendo de nuevo i la organisasyon [[Medinat Yisrael|yisraeli]] [[Shavei Israel]] esta adjudando a los ijos de estos [[Xuetas]] a bolver a las sus raises djudias.
 
[[Dosya:Palma skyline.jpg|thumb|350px|left|La sivdad desde la Mar]]
 
== Transporte en Palma de Mayorka ==
El 25 de abril del anyo 2007 iva ser aperturado la primera linea del [[Metro de Palma de Mayorka]] ke iva unir la plaza de Espanya con el campus de la [[Universita de las Isolas Baleares]], pasando por la máale de Son Oliva, el Poligono de Son Castelló i el nukleo periferico de Son Sardina. Aktualmente el metro no presta servisyo por defisiencias de los tuneles i kanales de agua susia. Endemas, esta en estudio la implantasyon de un [[tramvay]] ke va unir el sentro de la sivdad con S'Arenal i ke va tener un ramalasya el [[Ayroporto de Son Sant Joan]], pasando endemas por la pladja de Palma.