Diferensya entre trocamientos de "Katalunya"

Contenido eliminado Contenido añadido
chSin resumen de edición
chSin resumen de edición
Liña 7:
En kuando la restaurasión de su otonomía en 1978 (Generalitat Provisioria), se komenzaron a aplikar las polítikas de normalisasyón linguístika, ke tenian i tienen pro objektivo hazer el Katalan i el Oksitano las linguas egemónikas en el paez, ulai ke son las sus linguas nativas.
 
Ulai en 1983 se empesó a aplikar la immersión linguístika (edukasión solamente en katalan/oksitano en todas las sus eskuelas de Katalunya, ansina komo en la su parte de habla Oksitana el Valle de Arán) ke kedó kompletada en 1996, anyo en ke todas las sus eskuelas públikas i konsertadas del paez impartían ya todos las sus klasesenklases en dishas linguas, ma kabe dezir ke, el Kastilyano se kontinua a ensenyar komo lingua , tres oras a la semana, junto kon el inglés, i en Valle de Arán el Fransés.
 
La komunidad fue rekonosida komo nasyonalidá kon el su estatuto de otonomía del anyo 1979, ansina komo Galízia i Euskadi.
Liña 15:
Em 1980 las primas eleksiones al su parlamento restaurado, venze Jordi Pujol de CiU. Ke fue el shefe de govierno hasta el anyo 2003, anyo de la su retirada politika en ke se convokaron muevas eleksiones, ke, ainda ke fueron muevamente ganadas por CiU, ma desta vez kon Artur Mas komo kandidato a la Generalitat, resultaron en govierno de koalizión entre el Partito Socialista de Katalunya, ERC, e los antikos komunistas de ICV-EUiA.
 
El su 28 de Junyo de 2010, ulai 4 anyos de diskusiones al rekurso de inkonstitusionalidad de las partes má importantes del muevo estatuto de otonomía del territorio, hazido en 2006 i aprovado por el su parlamento katalan, el su pueblo katalán , i el kongreso de los deputados espanyol, la mueva má alta lei de Katalunya é deklarada komo inkonstitusyonal i los sus aspektos má importantes sin efekto de justícia, lo ke ulai va okasyonar uma gran manifestasyon para defender disho estatuto ke se konvertirá en el insio de un proseso kon la independència del paez komo objektivo.
El 9 de Noviembre de 2014 se haze un referendum para ke el paez dezida su futuro politiko, ma deklarado ilegal por el su govierno Espanyol.
 
El 9 de Noviembre de 2014 se haze un referendum para ke el paez dezida su futuro politiko, ma deklarado ilegal por el su govierno Espanyol, ainda ke obtiene, komo lo fueron haziendo las sus diversas demostrasyones Katalanas, uma gran atensión internasyonal.
El su 27 de Noviembre de 2015 se han hecho muevas elecciones para escojer govierno, con la intensyón de ke sea en favor de la independensia.
 
El su 27 de Noviembre de 2015 se han hecho muevas elecciones para escojer govierno, con la intensyón de ke sea en favor de la independensia. Estas eleksiones dieron komo resultado una viktoria bastante kómoda de los independentistes, ma el ganador de las sus eleksiones, Junts Pel Si, no konsiguió uma mueva mayoría absoluta ansina como en el anyo 2010, e va a tenir ke hazer paktos kon la egztrema siedra independentista CUP (Kandidaturas de la Unidá Popular). Aktualmente ay negosiasiones.
 
El paez usa un systema de administrasyón reshional poko usado en el resto del teritorio Espanyol, las komarkas.
 
== Provinsias ==