Diferensya entre trocamientos de "Fenisyanos"

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Etiketas: Edisión desde móvil Edisión desde móvil en web
ch Revertidos los cambios de Shenzibanzaied (disc.) a la última edición de Addbot
Liña 1:
Grupo étnico semitiko, ke habito en la Antikidad en la rejion de [[Fenisia]], en lo ke posteriormente konstituyo el litoral del [[Líbano]].
 
Los fenisios aparesen en la [[Historia universal]] mas o menos el anyo [[anyos 2000 aEK|2000 aEK]]. Enkajonados en un altiplano kon paredes kortadas a piko para el mar, no les kedo mas remedio ke azerse marinos. Durante el predominio del [[kreta|Imperio kretense]] bivieron una eksistensia mas o menos oskura, ma dipospuezdespues de la kaída de los kretenses por obra de la invasion de los [[akeo]]s, los fenisios emprendieron una serie de empresas merkantiles ke los yevaron por todo el [[Mar Mediterraneo]], e inkluso a las [[Islas Britanikas]], ademas de supuestamente haber sirkumnavegado [[afrika]]. La edad de oro de Fenisia se prolongo entre los siglos ksI i VII AEkadk, epoka en la ke fondaron siudades komo [[kadiz]] i [[kartago]]. Luego de ke Fenisia fuera invadida, okupada militarmente i arrasada por los [[Asiria|asirios]], kartago tomo la antorsha fenisia durante aproksimadamente medio milenio, hasta sufrir una derrota desisiva a manos de los [[romanos]] durante la [[Segunda gerra Punika]]. Poko antes, las konkistas de [[Alejandro Magno]] habían destruido para siempre las siudades fenisias, ke se las habían arreglado para sovrevivir durante el [[Imperio Persa]].
 
Los fenisios eran fondamentalmente un puevlo de komersiantes i marinos. Su invento desisivo fue el [[birreme]], espesie de [[galera]] a la ke konsigieron aumentar el numero de remeros montando una hilera de estos sovre otra. Tambien, a medida ke kresio el komersio mediterraneo, se dedikaron a la [[piratería]]. Sus empresas merkantiles konsistían fondamentalmente en fondar faktorías en territorios no sivilizados, las kuales servían para komersiar kon los nativos; sin embargo, los fenisios no paresen haber mostrado interes en ekspandir su sivilizasion, sino simplemente en el [[komersio]]. En munshos kasos, una vez ke los fenisios se retiraron los nativos regresaron a un estado de semibarbarie. Otra importante innovasion fenisia fue el [[alefbet]], invension a la ke yegaron para simplifikar la [[eskritura]] i de esta manera haser mas ekspedita la labor de redaktar dokumentos i kontratos.